Перейти до контакту
61010, Україна, місто Харків
вулиця Українська, 8/10
+380 (57) 733-30-45
+380 (57) 733-01-55
kvkm67@gmail.com
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Дякуємо, що завітали до офіційного сайту Харківського фахового вищого коледжу мистецтв
Municipal Establishment «Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment
«Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

ПОЛОЖЕННЯ ПРО СПРИЯННЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЮ ВИПУСКНИКІВ, ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ У КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про сприяння працевлаштуванню випускників КЗ «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» ХОР (надалі – Положення) розроблено відповідно до Конституції України, Закону України «Про фахову передвищу освіту» (від 04 березня 2020 року №524 зі змінами), Закону України «Про зайнятість населення» (від 05 липня 2012 року №5067-VI зі змінами), Постанови КМУ «Про затвердження Положення про фаховий мистецький коледж» (09 вересня 2020 року №807 зі змінами), Статуту коледжу, інших чинних нормативних актів.

1.2. Положення про сприяння працевлаштуванню випускників коледжу – це внутрішній документ, який регламентує діяльність закладу фахової передвищої освіти щодо підтримки здобувачів освіти та випускників у пошуку вакансій та оформлення відповідних документів щодо працевлаштування.

1.3. Здобувачі освіти коледжу, які закінчили повний курс навчання і пройшли державну/підсумкову атестацію, вважаються випускниками.

Випускники Коледжу мають можливість скористатися своїм правом зафіксованим в Законі України «Про фахову передвищу освіту» від 04 березня 2020 року №524 стаття 56. Випускники закладів фахової передвищої освіти вільні у виборі місця роботи, крім випадків, передбачених цим Законом. Заклади фахової передвищої освіти не зобов’язані здійснювати працевлаштування випускників.

Вільне обрання виду праці означає виключне право особи самій розпоряджатися своїми здібностями та фізичними можливостями до праці. Вільно обираючи види діяльності та занять, людина може здійснювати своє право на працю шляхом працевлаштування в організації, установи, заклади державного сектору або створення власного підприємства, вступу у члени кооперативу, акціонерного товариства, заняття індивідуальною трудовою діяльністю, через укладання трудового договору (контракту) з організацією, підприємством, установою тощо.

1.4. Держава гарантує створення умов для повної реалізації випускниками закладів фахової передвищої освіти права на працю, забезпечення гарантій рівних можливостей у виборі видів трудової діяльності щодо отриманої кваліфікації, відповідно до суспільних потреб, забезпечення гарантій рівних можливостей у виборі видів трудової діяльності щодо отриманої кваліфікації, відповідно до потреб суспільства та фізичних можливостей претендента на посаду.

Система працевлаштування випускників ґрунтується на демократичних принципах, рівних можливостях, конкурентоспроможності випускників, їх можливості відповідати на виклики реалій сьогодення.

1.5. Держава гарантує надання роботи за фахом на період не менше трьох років тим молодим фахівцям – випускникам Коледжу, потреба в яких була раніше заявлена організаціями, підприємствами, установами тощо (стаття.4, п.1, Закон України «Про зайнятість населення»). Надання роботи за фахом випускникам Коледжу вирішується згідно з чинним законодавством.

1.6. Молоді, яка закінчила або припинила навчання у Коледжі, держава забезпечує надання додаткових гарантій щодо працевлаштування (стаття 5, п.1в, Закон України «Про зайнятість населення»).

1.7. Випускники, які не були працевлаштовані після закінчення коледжу, мають право зареєструватись у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу.

Реєстрація випускників у державній службі зайнятості здійснюється за місцем постійного проживання у порядку, визначеному законодавством про зайнятість населення.

Вказаною службою випускникам пропонується робота з урахуванням набутого фаху. Якщо роботи за фахом не запропоновано, їм згідно із законодавством надається статус безробітних з виплатою допомоги по безробіттю. У цей період вказані особи згідно зі статтями 19, 27 Закону України «Про зайнятість населення» мають право на безоплатну професійну підготовку і перепідготовку, а також на участь в оплачуваних громадських роботах згідно зі статтею 23 цього ж закону.

1.8. Якщо випускник навчався за кошти юридичних або фізичних осіб, його працевлаштування здійснюється відповідно до укладеної між ними угоди.

2. МЕТА, ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ, ФУНКЦІЇ КОЛЕДЖУ З ПИТАНЬ СПРИЯННЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЮ ВИПУСКНИКІВ

2.1. Діяльність Коледжу спрямована не тільки на інформування здобувачів освіти та випускників щодо наявних актуальних вакансій, а й на забезпечення їх необхідною інформаційно-консультаційною підтримкою у процесі: від обрання вакансії – до офіційного працевлаштування, з урахуванням сучасних тенденцій ринку праці.

2.2. Головною метою роботи Коледжу з питань сприяння працевлаштування випускників є:

- сприяння працевлаштуванню здобувачів освіти та випускників;

- вдосконалення організації професійно-практичної підготовки здобувачів освіти, адаптація їх до роботи в умовах ринкової економіки;

- налагодження співпраці з державною службою зайнятості, підприємствами, установами, організаціями, закладами незалежно від форми власності, які можуть бути потенційними роботодавцями для випускників;

- забезпечення координації дій з центральними та місцевими органами виконавчої влади, службами зайнятості, підприємствами, установами, організаціями закладами (стейкхолдерами/роботодавцями) щодо оптимального узгодження реальних потреб ринку праці та ринку освітніх послуг;

- вивчення вітчизняного та світового досвіду закладів фахової передвищої освіти в межах забезпечення зайнятості студентської молоді.

2.3. Основними завданнями діяльності Коледжу з питань сприяння працевлаштуванню є:

- проводити постійний моніторинг потреб і пропозицій на ринку праці фахівців за спеціальностями (освітньо-професійними програмами), підготовку яких здійснює Коледж;

- інформувати здобувачів освіти та випускників щодо можливостей та умов працевлаштування на основі укладених договорів, окремих заявок і оголошень в засобах масової інформації;

- готувати та внести на розгляд директору Коледжу пропозиції щодо вдосконалення планування та організації працевлаштування здобувачів та випускників Коледжу.

- вивчати динаміку попиту на відповідних фахівців на ринку праці, надання відповідної пропозиції керівництву Коледжу;

- формувати звіти про випуск та працевлаштування випускників Коледжу;

- аналізувати взаємодію зі стейкхолдерами/потенційними роботодавцями щодо моніторингу змісту ОПП, з подальшим наданням рекомендацій, порад, вказівок щодо вдосконалення практичної підготовки;

- надавати консультації випускникам щодо можливостей перепідготовки та підвищення кваліфікації для прискорення подальшого працевлаштування;

- інформувати здобувачів освіти та випускників Коледжу про вакантні місця на підприємствах, установах, організаціях, закладах, що відповідають їхній фаховій підготовці (спеціальності/освітньо-професійної програми) та фізичним можливостям;

- розробляти загальні навчально-методичні рекомендації для оптимізації процесу організації працевлаштування здобувачів;

- сприяти та підтримувати працевлаштування здобувачів освіти у вільний від навчання час та після навчання у Коледжі;

- розробляти та вести звітну документацію з питань організації працевлаштування здобувачів освіти;

- організувати роз’яснювальну роботу серед здобувачів освіти та випускників щодо законодавчих та нормативно-правових актів з питань державного регулювання зайнятості та трудових відносин;

- здійснювати моніторинг працевлаштування випускників в динаміці.

2.4. Основними функціями Коледжу з питань сприяння працевлаштуванню випускників є:

- здійснення взаємодії (листування) з різними організаціями, службою зайнятості з питань надання місць працевлаштування здобувачів освіти у вільний від навчання час та після закінчення коледжу;

- організація зустрічей стейкхолдерів/потенційних роботодавців зі здобувачами освіти та випускниками з питань їх подальшого працевлаштування на конкретних підприємствах, в установах, організаціях, закладах, заходів щодо сприяння працевлаштуванню здобувачів освіти та випускників (Дні кар’єри, круглі столи, семінари-практикуми, науково-практичні конференції, ярмарки вакансій, конкурси на заміщення вакантних посад за замовленням роботодавця, проведення зустрічей з кращими випускниками, що будують успішну кар’єру за спеціальністю (їх самопрезентація – майстер-класи, досвід, гостьові лекції тощо);

- взаємодія з Харківською філією Харківського обласного центру зайнятості: знайомство з послугами, організація семінарів, вебінарів, тренінгів щодо шляхів самостійного пошуку місця роботи, презентації власних професійних компетентностей, формування навичок взаємодії з роботодавцями тощо;

- надання консультацій здобувачам освіти та випускникам з питань оформлення власного резюме та розміщення його в соціальних мережах (на сайті центру зайнятості, відправка роботодавцю тощо);

- співпраця з потенційними роботодавцями і забезпечення їм допомоги у доборі необхідних фахівців. Укладання, а також контроль оформлення договорів про співпрацю (стажування, проходження різних видів практики з можливістю подальшого працевлаштування);

- участь Коледжу в презентаціях підприємств, компаній, фірм та інших суб’єктів господарювання і управління;

- координація діяльності відділення, циклових комісій щодо створення узагальнених навчально-методичних рекомендацій для оптимізації процесу організації працевлаштування здобувачів та випускників;

- проведення моніторингу якості підготовки молодих фахівців, їх соціальної адаптації на первинному робочому місці та подальшого професійного становлення;

- запровадження системи зворотного зв’язку між стейкхолдерами і коледжем для отримання об’єктивної оцінки якості фахової підготовки;

- налагодження тісної співпраці з органами студентського самоврядування у вирішенні питань працевлаштування;

- сприяння залученню стейкхолдерів/роботодавців до благодійної діяльності (покращення матеріально-технічного забезпечення коледжу).

3. МОНІТОРИНГ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКІВ

3.1. Моніторинг працевлаштування випускників коледжу – це процес відстеження їхньої зайнятості та подальшого професійного життя після закінчення навчання.

3.2. Мета моніторингу має декілька складових:

- оцінка якості освіти: моніторинг дає змогу визначити, наскільки підготовка фахівців в Коледжі є ефективною та відповідає вимогам реального ринку праці;

- підвищення престижу: успішне працевлаштування випускників підвищує довіру роботодавців до закладу освіти та рівня надання освітніх послуг;

- удосконалення освітньо-професійних програм: коледж може коригувати ОПП відповідно до потреб роботодавців, спираючись на зворотний зв’язок  від випускників;

- відстеження кар’єрного зростання: оцінка того, як випускники розвиваються в професійному плані, допомагає коледжу краще розуміти свою роль у їхньому кар’єрному шляху.

3.3. Моніторинг проводиться у декілька етапів:

- збір інформації: збираються первинні дані про зайнятість випускників в перші три місяці після завершення навчання (використання застосунку Абітпошук поточного року – надає можливість отримати інформацію щодо реалізації випускниками багатовимірного вибору вишів для подальшого вдосконалення свого професійного рівня. Відомості щодо назви Вишу, галузі, факультету, спеціальності, освітньої програми, форми здобуття освіти, курсу, джерела фінансування навчання фіксуються як попередні дані щодо частки вступників у Виші міста та країни);

- інтерв’ю: проводяться індивідуальні співбесіди з випускниками для отримання детальної інформації (онлайн-зустрічі, мобільний зв’язок, використання чатів в месенджерах, ведення листування, спілкування у форматі офлайн) – уточнюють остаточний вибір вишу або місця працевлаштування, або інформацію про невизначеність випускника, пов’язану з непереборними обставинами сьогодення, можливі зміни місця проживання, очікування стажування чи офіційного працевлаштування. Випускники надають письмове підтвердження – довідку про вступ до вишу або наказ про працевлаштування та витяг з трудової книжки про офіційне працевлаштування у форматі оригінала з підписами та мокрою печаткою або скановану копію). Інформація не підтверджена довідками фіксується в sмs-повідомленнях;

- анкетування: використовуються онлайн-опитувальники (наприклад, Google-форми) для охоплення ширшої аудиторії, включаючи випускників різних років. Проведення опитувань надають інформацію щодо відповідності підготовки до вимог ринку праці, щодо рівня якості освіти, щодо готовності до перших кроків в професію в реальних умовах, соціальної адаптації, свого кар’єрного зростання;

- систематизація: Отримана інформація аналізується та впорядковується для створення статистичного звіту, формування даних в динаміці за різними показниками: гендерний аспект, % вступу в виші, % працевлаштування тощо відповідно за усіма ОПП та загальна картинка випуску та порівняння.

3.4. Визначення статусу зайнятості (працевлаштування) випускників коледжу (станом на дату опитування):

- працює за наймом за основним місцем роботи та/або сумісництвом;

- є фізичною особою-підприємцем чи веде незалежну професійну діяльність та/або є фізичною особою, яка забезпечує себе роботою самостійно (фрілансер);

- є військовослужбовцем чи співробітником органів охорони правопорядку (якщо така інформація не є інформацією з обмеженим доступом);

- знаходиться в соціальній відпустці (декретна відпустка, догляд за дитиною до 3-х років);

- зайнятий з адаптаційним періодом (працював за основним місцем роботи або за сумісництвом (суміщенням) і звільнився не більше ніж за три місяці до дати спостереження);

- не працює на дату спостереження, але має стаж роботи більше 18 місяців (загальний стаж роботи за основним місцем роботи більше 18 місяців);

- незайнятий (в інших випадках – не вступав у виш, не працює).

3.5. Показник працевлаштування – це один з основних показників якості підготовки кадрів, який визначає частку випускників закладів освіти, які знайшли роботу за фахом після завершення навчання. Він також може означати систему організаційних, економічних та правових заходів, спрямованих на забезпечення трудовою зайнятістю населення.

- як показник якості освіти: цей показник використовується для оцінки ефективності роботи навчальних закладів, зокрема для розрахунку бюджетного фінансування, як це робить Міністерство освіти і науки України;

- як процес забезпечення зайнятості: термін «працевлаштування» також означає сам процес пошуку роботи та працевлаштування, що включає низку організаційних, економічних та правових заходів;

- як параметр моніторингу: у контексті моніторингу працевлаштування випускників, цей показник використовується для аналізу того, наскільки успішно молоді фахівці інтегруються на ринок праці після закінчення навчання;

- як синонім зайнятості: у ширшому розумінні, показник працевлаштування може стосуватися загальної зайнятості населення, яка може бути офіційною або неофіційною, а також мати різні форми, як от тимчасова, проєктна або гнучка зайнятість.

3.6. Здійснення моніторингу працевлаштування в Коледжі відбувається у співпраці представників адміністрації (завідувача навчально-виробничої практики, завідувача відділення) з випусковими цикловими комісіями (головами ЦК та керівниками випускових груп).

3.7. Фінансування заходів щодо сприяння працевлаштуванню здобувачів освіти та випускників коледжу, проведення моніторингу працевлаштування не передбачається.

© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
Назад до змісту