ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ
ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Положення про академічну доброчесність в Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Положення) визначає основні принципи академічної доброчесності, форми проявів академічної недоброчесності, види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за порушення академічної доброчесності; закріплює моральні принципи, норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування викладачів та студентів, що працюють та навчаються в Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Коледж).
1.2 Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про запобігання корупції», Статуту Комунального закладу «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних актів Коледжу.
1.3 Дія цього Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу Коледжу і є для них обов’язковою до виконання. Кожен учасник освітнього процесу закладу зобов’язаний дотримуватись принципів академічної доброчесності.
1.4 Положення розроблено з метою:
- визначення принципів і встановлення норм академічної доброчесності як невід’ємної складової професійної етики та корпоративної культури;
- формування сприятливого академічного середовища для забезпечення високої якості освітнього процесу, встановлення взаємодовіри і взаємоповаги між всіма членами колективу, адміністрацією, педагогічними працівниками та здобувачами фахової передвищої освіти;
- забезпечення всебічного розвитку інтелектуального, професійного та особистісного потенціалу всіх учасників освітнього процесу;
- створення позитивного іміджу та репутації Коледжу як сучасного закладу фахової передвищої освіти, забезпечення його публічності, прозорості та відкритості.
1.5 У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях.
Автор – фізична особа, яка своєю творчою/науковою/дослідницькою/освітньою працею створила твір; зробила особистий інтелектуальний внесок до проведення дослідження/творчого проєкту, безпосередньо брала участь у його створенні та несе відповідальність за його зміст.
Академічна доброчесність – сукупність етичних принципів та визначених на законодавчому рівні правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження дослідницької/творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або дослідницьких/творчих досягнень.
Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових/творчих результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження/творчості та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства.
Академічний саботаж – умисне невиконання або недбале виконання певних обов’язків, прихована протидія здійсненню чого-небудь.
Ілюстративне запозичення – відтворення ілюстрації з першоджерела.
Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти, їхніх творчих здобутків, у т.ч. застосування системи оцінювання, що не відповідає декларованим цілям та завданням теми, дисципліни, практики тощо, відсутність об’єктивних критеріїв оцінювання, а також компетентностей педагогічних працівників Коледжу під час атестації або сертифікації.
Неправомірна вигода – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги матеріального або нематеріального характеру, що їх обіцяють, пропонують, надають або одержують безоплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову, без законних на те підстав, що призводить на необ’єктивності оцінювання.
Несанкціонована співпраця – надання здобувачам фахової передвищої освіти допомоги педагогічними працівниками, батьками або іншими особами, що не передбачено умовами виконання завдань.
Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої/наукової/творчої діяльності чи організації освітнього процесу; у т.ч. проходження процедур контролю знань підставними особами.
Парафраза – виклад першоджерела своїми словами.
Першоджерело – безпосереднє джерело певних відомостей або оригінальна основоположна праця, що містить первинну інформацію.
Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання.
Текстове запозичення – дослівне відтворення тексту першоджерела.
Унікальність твору (роботи, матеріалу) – наявність в творі (роботі, матеріалі) текстів, таблиць, ілюстративних матеріалів, в яких відсутні запозичення чужих текстів чи парафрази.
Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях, у т.ч. використання неіснуючих джерел (наявність в тексті посилань на неіснуючі джерела, недостовірні або неточні відомості про джерела).
Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.
Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.
Цитата – порівняно короткий уривок з літературного, наукового чи будь-якого іншого опублікованого твору, який використовується, з обов’язковим посиланням на його автора і джерела цитування, іншою особою у своєму творі з метою зробити зрозумілішими свої твердження або для посилання на погляди іншого автора в автентичному формулюванні.
2 ПРИНЦИПИ ТА НОРМИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
2.1 Забезпечення академічної доброчесності в Коледжі базується на принципах: верховенства права, демократизму, законності, справедливості, толерантності, професіоналізму, партнерства і взаємодопомоги, взаємоповаги і довіри, відкритості й прозорості, відповідальності.
2.2 Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками та здобувачами фахової передвищої освіти, іншими співробітниками Коледжу передбачає:
- посилання на джерела інформації (цитування) у разі використання ідей, розробок, методичних робіт, відомостей;
- дотримання норм законодавства України про інтелектуальну власність, авторське право та суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики та результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну/науково-педагогічну/творчу діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності учасниками освітнього процесу;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти;
- визнання, повага і забезпечення свободи думки і слова учасників освітнього процесу;
- коректна, ввічлива, толерантна й недискримінаційна поведінка;
- не допускання приниження, експлуатації будь-якого характеру;
- дотримання норм мовного етикету та правил ділової письмової та усної комунікації;
- утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
- дотримання принципів наукової/творчої етики, утримання від списування, плагіату, фальсифікації, привласнення наукових та творчих ідей та/або допомоги іншим в цих діях;
- відмова від поширення неправдивої та/або неперевіреної інформації про Коледж або учасників освітнього процесу, розкриття конфіденційної інформації та персональних даних;
- утримання від будь-яких форм корупції;
- виключення із практики академічної діяльності проявів хабарництва за отримання будь-яких переваг у освітній або творчій діяльності;
- відмова від надання прямо або опосередковано неправомірної вигоди чи подарунку педагогічним працівникам з метою схилити їх до протиправного використання службових повноважень;
- уникнення дій на основі приватного інтересу та конфлікту інтересів;
- вжиття заходів щодо профілактики порушень норм законодавства та етичних принципів;
- сумлінне виконання професійних обов’язків на високому якісному рівні;
- сприяння творчій активності здобувачів фахової передвищої освіти, заохочення і підтримка будь-якої діяльність, пов’язаної з системою студентського самоврядування, покращенням культурного життя та іміджу Коледжу, врахування пропозиції здобувачів фахової передвищої освіти щодо форм та методів навчання;
- інформування адміністрації Коледжу у разі виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.
2.3 Дотримання академічної доброчесності здобувачами фахової передвищої освіти Коледжу, крім положень п.2.2 цього Положення, передбачає:
- самостійне виконання індивідуальних письмових робіт, навчальних завдань, завдань поточного підсумкового контролю результатів навчання (для осіб особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- утримування від списування та/або використання будь-яких недозволених матеріалів, носіїв інформації чи технічних засобів під час заходів проміжного та підсумкового контролю;
- не просити, не надавати та не одержувати допомогу від третіх осіб (у т.ч. і в якості підставних) при проходженні поточного, модульного, семестрового і підсумкового контролю, атестацій; не використовувати родинні або службові зв’язки для отримання позитивної або вищої оцінки;
- надання достовірної інформації про результати власної освітньої/творчої діяльності, використанні методики досліджень і джерела інформації.
2.4 Дотримання принципів академічної доброчесності при проведенні конкурсів, конференцій, олімпіад та інших творчих заходів у Коледжі:
- дотримання академічної доброчесності учасниками, членами журі та іншими особами, що залучені до проведення конкурсів, конференцій, олімпіад тощо визначають правила, положення, умови проведення цих заходів у Коледжі;
- забезпечення дотримання академічної доброчесності під час проведення конкурсу, конференції, олімпіади, інших творчих заходів покладається на організаторів.
2.5 При виявлення факту порушення принципів академічної доброчесності необхідно проінформувати про підозру у скоєнні порушення академічної доброчесності Комісію з питань академічної доброчесності Комунального закладу «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Комісія) у порядку, встановленому у Розділі 4 цього Положення.
3 ВИДИ ПОРУШЕНЬ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1 Порушенням академічної доброчесності вважається недотримання норм Розділу 2 цього Положення.
3.2 Специфічними випадками порушень академічної доброчесності є такі:
1) Академічний плагіат, основними видами якого є:
- клонування – копіювання, точне відтворення (слово в слово) чужого тексту та/або запозичення ілюстрацій з наступним представленням їх як авторських;
- копіювання – наявність матеріалу, що містить значну частину тексту та/або ілюстративне запозичення з одного джерела без змін;
- «знайти-замінити» – збереження основного змісту джерела зі зміною ключових слів і фраз;
- ремікс – парафраза матеріалів кількох джерел, упорядкованих так, щоб текст виглядав цілісним;
- гібрид – поєднання цитованих джерел і скопійованих матеріалів (тексту ілюстрацій) без посилання;
- мешап – мікс (змішування) скопійованих матеріалів з кількох джерел;
- самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- неналежне оформлення запозичених результатів інших науковців.
2) Академічний саботаж.
3) Використання шантажу чи підкупу.
4) Вплив на результати анкетування здобувачів фахової передвищої освіти щодо якості навчальних дисциплін.
5) Вчинення дій, спрямованих на попереднє та незаконне ознайомлення зі змістом матеріалів підсумкового контролю.
6) Використання системи прихованих сигналів (звукових, жестових та ін.) при виконанні групових контрольних заходів, тестів, тощо з однаковими варіантами.
7) Вибіркове цитування для поліпшення власних показників або для того, щоб догодити редакторам, рецензентам чи колегам.
8) Ігнорування передбачуваних порушень академічної доброчесності іншими особами, або вчинення дій, спрямованих на приховування порушення.
9) Наклеп, зловмисне звинувачення особи в скоєнні порушення принципів академічної доброчесності.
10) Необ’єктивне оцінювання.
11) Неправомірна вигода, у т.ч. такі форми набуття неправомірної вигоди як: примусові благодійні внески та примусова праця – примушення здобувачів фахової передвищої освіти сплачувати гроші чи виконувати певну працю під загрозою зумисне завдати шкоди інтересам та правам особи у навчанні, побуті чи інших питаннях.
12) Несанкціонована співпраця.
13) Обман, у т.ч. проходження процедур контролю знань підставними особами.
14) Симуляція погіршення стану здоров’я, хвороби з метою уникнення контрольних заходів оцінювання результатів навчання.
15) Списування.
16) Фабрикація.
17) Фальсифікація, у т.ч. такі форми фальсифікації як:
- підробка підписів в офіційних документах;
- придбання робіт (методичних, дослідницьких тощо) в інших осіб чи організацій з наступним поданням їх як власних результатів освітньої/доллідницької/творчої діяльності;
- здавання або репрезентація різними особами робіт з однаковим змістом як результат власної освітньої діяльності;
- маніпулювання авторством або зневага до ролі інших дослідників в публікаціях;
- надання відгуків або рецензій на наукові чи навчальні роботи без належного проведення їх експертизи;
- включення до списку авторів навчальних, наукових видань або виконавців проєкту осіб, які не брали участь у підготовці (написанні) та в отриманні результатів;
- написання не своїх варіантів завдань на контрольних заходах.
18) Хабарництво.
Наведений перелік не є вичерпним та не охоплює всіх діянь, що можуть містити ознаки порушення академічної доброчесності.
4 ДІЯЛЬНІСТЬ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ АКАДЕМІЧНОЇ НЕДОБРОЧЕСНОСТІ
4.1 Дотримання загальних засад академічної доброчесності, моральних правил та етичних норм учасниками освітнього процесу є складовою внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності Коледжу. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, а також види відповідальності за конкретні порушення визначаються Комісією з питань академічної доброчесності.
4.2 Комісія складається із представників адміністрації, педагогічних працівників, представників органів студентського самоврядування Коледжу.
4.3 Склад Комісії затверджується наказом директора Коледжу терміном на один навчальний рік.
4.4 Комісія зі свого складу обирає Голову, секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо. Секретар Комісії здійснює повноваження щодо ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо.
4.5 До складу комісій не можуть входити особи, які притягувались до академічної відповідальності за порушення академічної доброчесності.
У разі встановлення факту порушення академічної доброчесності членом Комісії він виводиться з її складу за наказом директора Коледжу.
4.6 Комісія має наступні повноваження:
- виявлення, встановлення фактів порушення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу Коледжу;
- розгляд заяв про підозру в порушенні академічної доброчесності;
- залучення експертів з відповідних галузей, а також використання технічного, програмного забезпечення для встановлення або підтвердження фактів порушення принципів академічної доброчесності;
- сприяння попередженню випадків порушення академічної доброчесності;
- надання рекомендацій про вид відповідальності, що мають бути застосовані до осіб, які порушують норми академічної доброчесності;
- проведення роботи щодо популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу;
- надання рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення;
- інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України та нормативних (локальних) документів Коледжу.
4.7 Організаційною формою роботи Комісії є засідання, що скликаються у разі виникнення прецедентів порушення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу, необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.
4.8 За результатами засідання Комісії складається протокол, який підписується головою та секретарем.
4.9 Залежно від специфіки питання, що розглядається, за потреби, за розпорядженням голови Комісії до її складу вводяться додаткові члени з числа співробітників Коледжу.
4.10 Комісія може здійснювати свої повноваження за умови, що кількість її членів, присутніх на засіданні, складатиме не менше ніж 60% від її складу, визначеного наказом директора Коледжу.
4.11 Будь-який учасник освітнього процесу, який став свідком або має підставу вважати, що стався факт порушення академічної доброчесності, має право подати офіційну заяву про факт порушення академічної доброчесності на ім’я голови Комісії.
4.12 Голова Комісії не пізніше, ніж через 10 календарних днів після подання заяви оголошує про проведення засідання, на якому відбувається розгляд заяви.
4.13 Особа, що подала заяву, повинна викласти в ній аргументи, які свідчать про порушення академічної доброчесності, та надати відповідні докази (відео-, аудіоматеріали, письмові показання тощо).
4.14 Процедура розгляду заяви про факт порушення академічної доброчесності включає наступні етапи:
1) Повідомлення особи про подання заяви про факт порушення академічної доброчесності (Див. Додаток 1). У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, для студентів – курс та назва ОПП, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, комісією з питань академічної доброчесності не розглядаються.
Відповідач має бути ознайомлений із висунутою проти нього підозрою, особливостями процедури розгляду даного питання. Особам, які повідомили про порушення академічної доброчесності, Коледж гарантує захист від переслідувань, за винятком випадків навмисної обмови, наклепу.
2) Відповідач може визнати свою вину в допущеному порушенні. У такому разі розгляд питання не проводиться, а факт визнання провини враховується під час визначення виду відповідальності.
3) Встановлення факту порушення академічної доброчесності, що передбачає:
- опитування свідків (свідком може бути будь-який учасник освітнього процесу, якому відомі обставини, що стосуються справи);
- вивчення першоджерел (публікації, підсумкові роботи тощо);
- збір доказів;
- проведення консультацій з експертами (експертом може бути особа, якій доручено провести дослідження матеріальних об’єктів, явищ і процесів, що містять інформацію про обставини справи, й дати висновок із питань, які виникають під час розгляду справи і стосуються сфери її спеціальних знань);
- інші заходи, необхідні для проведення об’єктивного встановлення порушення академічної доброчесності.
4) Підготовка звіту. За результатами розгляду питання та з’ясування всіх істотних обставин комісія готує письмовий звіт, який містить такі складові:
- вступна частина (дата складання та строки встановлення факту порушення академічної доброчесності, учасники процедури розгляду порушення правил академічної чесності та зміст скарги);
- описова частина (інформація щодо питання порушення академічної доброчесності, яка була розглянута Комісією);
- мотивувальна частина (обставини та докази, які взято до уваги);
- резолютивна частина (офіційні висновки та рекомендації для прийняття рішення).
4.15 На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення норм та правил академічної доброчесності.
4.16 Рішення Комісії приймаються шляхом відкритого голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Комісії.
4.17 Якщо будь-який член комісії не погоджується зі звітом, він має право викласти окремо свою думку, що є невід’ємною частиною звіту. Усі учасники процесу порушення академічної доброчесності мають бути ознайомлені з результатами розгляду питання і, в разі наявності, подати письмові зауваження або заперечення до звіту.
4.18 Кожна особа, стосовно якої порушено питання про недотримання нею академічної доброчесності, має такі права:
- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності та подавати до них зауваження;
- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
- вимагати розгляду питання про порушення нею академічної доброчесності Комісією;
- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
4.19 Звіт Комісії щодо розгляду питання про порушення академічної доброчесності має рекомендаційний характер та впродовж трьох днів подається директору Коледжу, який на його підставі приймає відповідне рішення про застосування заходів, притягнення особи до відповідальності за порушення академічної доброчесності. Прийняте рішення є підставою для видання відповідного наказу по Коледжу.
У випадку виникнення нових обставин справи або недостатнього вивчення комісією усіх поданих матеріалів директор Коледжу може направити справу на додатковий розгляд.
4.20 Комісія повинна забезпечити конфіденційність розгляду питання про порушення академічної доброчесності та не допускати поширення інформації за межі відповідних регламентних процедур. Лише учасники процедури розгляду порушення академічної доброчесності можуть бути ознайомлені зі змістом скарги та матеріалами справи.
4.21 Рішення про притягнення до відповідальності за порушення академічної доброчесності може бути оскаржене в письмовій формі впродовж 10 днів з моменту ознайомлення з прийнятим рішенням.
4.22 Апеляція подається на ім’я директора Коледжу, який призначає склад апеляційної комісії для повторного розгляду справи. Апеляційна комісія зі свого боку розглядає питання за визначеною процедурою та готує новий звіт про факт порушення академічної доброчесності, який передає на розгляд директору Коледжу. Остаточне рішення приймається директором Коледжу.
5 ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
5.1 Кожен учасник освітнього процесу несе відповідальність за дотримання принципів і правил академічної доброчесності в освітній/інноваційній/творчій діяльності.
5.2 Кожен учасник освітнього процесу мусить реагувати на порушення або спроби порушень принципів і правил академічної доброчесності іншими особами, зокрема:
- вказувати учасникам освітнього процесу на неприпустимість здійснення нечесної поведінки в освітній/інноваційній/творчій діяльності;
- повідомляти адміністрацію Коледжу або органи студентського самоврядування, в тому числі письмово, про порушення учасниками освітнього процесу правил академічної доброчесності;
- звертатися до Комісії з метою розгляду порушень академічної доброчесності учасниками освітнього процесу та притягнення їх до відповідальності.
5.3 Контроль за дотриманням педагогічними працівниками і здобувачами фахової передвищої освіти принципів та правил академічної доброчесності здійснюють голови циклових комісій, директор Коледжу та Комісія.
5.4 За інформування здобувачів фахової передвищої освіти про неприпустимість порушення академічної доброчесності, реалізацію заходів щодо запобігання проявам академічної недоброчесності відповідають голови циклових комісій, керівники академічних груп та Комісія.
5.5 Застосування конкретного виду наслідків залежить від виду, форми, ступеня порушення академічної доброчесності. Додатковими обставинами, які враховуються при визначенні конкретних наслідків порушення особою академічної доброчесності, є:
- визнання особою своєї провини у порушенні академічної доброчесності, усвідомлення ним неприпустимості подальших порушень;
- співпраця з Комісією або відмова від співпраці під час розгляду справи про порушення;
- системність порушень (наявність повторних або систематичних порушень академічної доброчесності чи етичних норм);
- ступінь впливу, масштабність наслідків порушення;
- вірогідність та істотність негативного впливу на імідж/репутацію Коледжу;
- інші обставини, які можуть мати значення.
5.6 За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники Коледжу можуть притягатися до такої відповідальності:
- відмова у присвоєнні, підтвердженні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- позбавлення на строк від одного до п’яти років права брати участь у роботі комісій з атестації педагогічних/науково-педагогічних працівників, з акредитації освітньо-професійних програм, з інституційного аудиту закладів освіти, у журі студентських конкурсів/олімпіад та інших змагань, у дорадчих і робочих органах, створюваних органами державної влади та органами місцевого самоврядування;
- обмеження права на вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних/науково-педагогічних працівників;
- прийняття атестаційною комісією рішення про невідповідність займаній посаді педагогічного/науково-педагогічного працівника;
- недопущення до участі у конкурсі на посаду керівника закладу фахової передвищої освіти строком на 5 років;
- інші наслідки, передбачені локальними нормативними актами Коледжу або чинним законодавством України.
5.7 За порушення академічної доброчесності здобувачі фахової передвищої освіти можуть притягатися до такої академічної відповідальності:
- усне зауваження від викладача або представника адміністрації;
- повідомлення батькам, законним представникам;
- повторне проходження поточного, підсумкового та/або річного оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньо-професійної програми;
- повторне проходження державної підсумкової атестації та/або атестації здобувачів фахової передвищої освіти;
- позбавлення академічної стипендії;
- позбавлення отриманих з порушенням академічної доброчесності призових місць на студентських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах;
- позбавлення наданих закладом фахової передвищої освіти пільг з оплати навчання;
- відрахування з коледжу (крім осіб, що здобувають повну загальну середню освіту);
- інші наслідки, передбачені локальними нормативними актами Коледжу або чинним законодавством України.
6 ПОПЕРЕДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ НЕДОБРОЧЕСНОСТІ
6.1 Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності у Коледжі здійснюється комплекс профілактичних заходів:
- ознайомлення учасників освітнього процесу із цим Положенням;
- інформування учасників освітнього процесу про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;
- проведення роз’яснювальних заходів з учасниками освітнього процесу з питань інформаційної діяльності Коледжу, правильності написання наукових, навчальних робіт, правил опису джерел та оформлення цитувань;
- контроль з боку голів циклових комісій, керівників творчих проєктів (робіт), членів екзаменаційних комісій щодо правильного оформлення посилань на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей тощо;
- перевірка творчих робіт здобувачів фахової передвищої освіти, матеріалів, поданих учасниками освітнього процесу до публікування на предмет академічного плагіату;
- використання комп’ютерних програм для внутрішньої перевірки текстів на наявність академічного плагіату;
- організація заходів з формування культури академічного письма;
- створення і використання ефективних методів об’єктивного оцінювання результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти;
- формування завдань з використанням педагогічних інновацій, що сприяють розвитку творчого підходу здобувачів фахової передвищої освіти до їх виконання;
- створення інформаційних та методичних матеріалів, присвячених інформаційній грамотності та попередженню плагіату;
- розробка інформаційних матеріалів щодо корпоративної культури на робочому місці та переваг чесного навчання;
- проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації з питань академічної доброчесності;
- протидія будь-яким проявам неправомірної вигоди.
7 ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
7.1 Положення затверджується рішенням Педагогічною радою Коледжу і вводиться в дію наказом директора.
7.2 Зміни та доповнення до Положення вносяться шляхом викладення його в новій редакції.
7.3 Усі суперечливі питання та випадки не передбачені цим Положенням розглядаються Педагогічною радою.














