ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ ЗА ПІДСУМКАМИ ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИК ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ У КЗ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХОР
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Практична підготовка – одна з форм організації освітнього процесу та обов’язкова складова освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти, спрямована на завершення формування набутих компетентностей та отримання практичного досвіду їх застосування, оволодіння сучасними формами організації праці, обладнанням, пристроями, технологіями, методиками, майстерністю володіння власними здібностями та виконавською технікою відповідно до спеціальності, ознайомлення з умовами провадження професійної діяльності.
1.2. Це Положення визначає засади організації та проведення студентської практичної конференції за підсумками проходження усіх видів практик здобувачами освіти коледжу (надалі – конференція) і є обов’язковою формою підведення підсумків загальної практичної підготовки майбутніх фахівців галузі культури та мистецтва.
1.3. Нормативно-правова база, що є підґрунтям для студентської практичної конференції в Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі по тексту – Коледж), складається з Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», інших Законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, Типового положення про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти (наказ МОН України від 02 травня 2023 року №510), статуту Коледжу, Положення про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти та дією цього Положення.
1.4. Мета конференції – демонстрація набутих професійних компетентностей та практичного досвіду майбутніми фахівцями галузі культури і мистецтва через творчу самостійну діяльність, яка здійснюється в реальних (наближених до реальних) умовах на різних локаціях (в коледжі та його структурних підрозділах, поза межами коледжу – на базах практики).
1.5. Задачі конференції:
- активізація творчої, пізнавальної, професійної ініціативи здобувачів освіти – практикантів;
- презентація здобувачами освіти – практикантами набутих професійних компетентностей з різних видів практик відповідно до ОПП;
- підведення підсумків практичної підготовки (висвітлення результатів успішності здобувачів освіти за всіма освітньо-професійними програмами в динаміці), визначення кращих здобувачів освіти-практикантів ІІІ-ІV курсів;
- стимулювання здобувачів освіти до науково-дослідницької діяльності та участі в науково-практичних конференціях різного рівня та спрямування;
- встановлення творчих та ділових контактів Коледжу з провідними установами/організаціями/підприємствами/закладами міста Харкова, Харківської області, регіонів України;
- залучення до проведення конференції керівників та представників баз практики – стейкхолдерів/потенційних роботодавців;
- визначення рівня професійної практичної підготовки випускників поточного навчального року та відповідності цього рівня вимогам сучасного ринку праці;
- мотивація до формування у здобувачів освіти І-ІІ курсів свідомого ставлення до практичної підготовки як підґрунтя, на якому базується професіоналізм та конкурентоспроможність фахівця на шляху побудови успішної кар’єри.
2. КЕРІВНИЦТВО КОНФЕРЕНЦІЄЮ
2.1. Директор коледжу – є головною особою конференції в процесії її організації та проведення, яка:
- підписує наказ про проведення конференції та затверджує програму конференції;
- погоджує списки на висловлення/вручення Подяк/Грамот визначених кращих здобувачів освіти-практикантів, викладачів – керівників практики, керівників/представників баз практики;
- бере участь у проведенні конференції з вступною або завершальною промовою, а також в процедурі нагородження;
- сприяє підтримці ділових та творчих контактів зі стейкхолдерами/потенційними роботодавцями через висловлення усних Подяк та відправкою листів-подяк адресатам – керівникам баз практики.
2.2. Процесом підготовки та проведення конференції опікується завідувач навчально-виробничої практики, який виконує цілу низку обов’язкових дій:
- взяти участь у складі комісії проведення диференційованих заліків з усіх видів практик, зібрати матеріали оцінювання та сформувати аналіз результатів успішності здобувачів освіти з практичної підготовки;
- провести анкетування/опитування серед здобувачів освіти – практикантів з метою виявлення позитивних та негативних сторін проходження практики;
- визначити у співпраці з цикловими комісіями кращих здобувачів освіти – практикантів, викладачів – керівників практики, керівників/представників баз практики;
- розробити у співпраці з цикловими комісіями та керівниками практик програму конференції;
- підготувати проєкт наказу про проведення конференції, визначення кращих баз практики, відповідальних викладачів – керівників практики, кращих здобувачів освіти – практикантів;
- узгодити з директором коледжу формат проведення конференції (офлайн/онлайн), програму проведення конференції, список запрошених учасників та гостей (представників баз практики);
- повідомити керівникам баз практики або їх представникам про дату, час і участь у конференції (лист-запрошення на емейл, друковане запрошення Укрпоштою, смс-запрошення в месенджері вайбер/телеграм, усне запрошення по телефону, через здобувачів освіти – практикантів тощо);
- виступити модератором конференції;
- підготувати матеріали конференції (програмки, посилання на відеоконференцію, роздрукувати Подяки тощо) та розповсюдити їх різними можливими засобами (наживо, через месенджери, на емейл тощо);
- оформити інформацію-звіт для сайту коледжу.
3. ТЕРМІН ПРОВЕДЕННЯ І ПОРЯДОК УЧАСТІ В КОНФЕРЕНЦІЇ
3.1. Конференція проводиться щорічно наприкінці ІІ півріччя поточного навчального року (травень-червень).
3.2. Конференція щорічно висвітлює актуальні практичні питання, які відображені в її темі та назві.
3.3. Конкретна дата, час проведення, формат проведення (офлайн/онлайн) визначаються на засіданні адміністративної ради та оформлюються у вигляді афіші на інформаційному стенді «Практичне навчання», розташованих в інформаційній локації коледжу (І поверх) та надсилається у чати викладачів, голів циклових комісій, класних керівників та студентської ради, на бази практики тощо.
3.4. Висновок про участь здобувача освіти – практиканта в конференції визначається кожною цикловою комісією під час проведення диференційованих заліків (захистів звітів з практики).
3.5. В конференції можуть взяти участь як окремі здобувачі освіти-практиканти, так і група (2-3 особи) у разі взаємодії під час практики в роботі над однією темою або виконання часток одного індивідуального завдання.
3.6. Форми участі у конференції здобувачів освіти – практикантів:
- комп’ютерна презентація/слайд-шоу бази практики (з усним супроводом);
- усне повідомлення/доповідь про враження від практик та набутий досвід;
- читання реферату за темою відповідно до програми практики (ОПП);
- інформація про актуальні питання: сучасний стан галузі культури і мистецтва, розвиток жанрового різноманіття (відповідно до ОПП) в регіоні, загальна характеристика закладів культури в умовах сьогодення, аналіз динаміки розвитку музичного напряму або театрального репертуару, збереження культурної спадщини тощо;
- концертний номер (самостійне виконання здобувачем освіти – практикантом музичного, художнього, вокального твору – як самопрезентація умінь диригента, постановника, володіння цифровими технологіями відповідно до ОПП тощо);
- візуалізація практичного досвіду – відео уривки, відео сюжети, фотомонтаж, слайд-шоу з усним коментарем, з озвученим коментарем, з музичним супроводом тощо виконання певних завдань практики (розучування, диригування, робота з застосунками, робота з учасниками творчого колективу під час репетиції, спектаклі, хореографічні постановки, участь у конкурсах/фестивалях тощо).
Всі форми участі здобувача освіти – практиканта фіксуються на електронних носіях, скрін екрану відеоконференції тощо.
3.7. В конференції бажана участь керівників або представників баз практики з доповіддю, яка б включала сучасний стан культури в регіоні, відгук на відповідність рівня практичної підготовки здобувача освіти – практиканта вимогам сучасного ринку праці, пропозиції щодо вдосконалення практичного навчання з фахових дисциплін, пропозиції щодо відзначення кращих здобувачів освіти – практикантів.
3.8. Складові структури проведення конференції:
- вступне слово директора коледжу;
- доповідь завідувача навчально-виробничої практики;
- відеосюжет про значущість практичної підготовки для працевлаштування та побудови успішної кар’єри;
- виступи керівників/представників баз практики, потенційних роботодавців;
- виступи здобувачів освіти – практикантів;
- підведення підсумків, процедура нагородження;
- заключне слово директора/завідувача навчально-виробничої практики.
Під час проведення конференції можлива наявність виставки кращих робіт «Матеріали (назва) практики», з якими можна ознайомитися до і після конференції.
Фіксація проведення конференції здійснюється різними технічними можливостями – відеозапис, фотозйомка, фотоколаж/скрін екрану комп’ютера/ноутбука тощо і викладається разом з коротким повідомленням на сайт коледжу.
4. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
4.1. Підведення загальних підсумків практичної підготовки здобувачів освіти – практикантів за всіма видами практик відповідно ОПП – складова звіту завідувача навчально-виробничої практики, де визначається загальна оцінка практичного навчання за поточний навчальний рік.
4.2. Визначення оцінки здійснюється за національною шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно).
Оцінка має декілька складових: організація практики; методичне забезпечення практики; виконання програмних завдань здобувачами освіти – практикантами та оформлення матеріалів практики; ставлення до своїх обов’язків викладачів – керівників практики, результати успішності з усіх видів практик відповідно до ОПП тощо.
4.3. На конференції запроваджуються окремі номінації для нагородження керівників баз практики, викладачів-керівників практики, здобувачів освіти – практикантів (Грамоти, Подяки, похвальні листи, матеріальне заохочення, сувеніри тощо).
Усі види відзнак, тексти Подяк/Грамот узгоджуються завідувачем навчально-виробничої практики з головами ЦК та директором коледжу.
Варіанти відзначення здобувачів освіти – практикантів за такими напрямами: за оригінальний сценарій; за проведення плідної профорієнтаційної роботи; за кращу презентацію бази практик; за кращий реферат за темою; за краще аранжування пісні (п’єси); за створення кращої візуалізації залікової роботи; за кращий концертний номер з творчим колективом бази практики; тощо.














