Перейти до контакту
61010, Україна, місто Харків
вулиця Українська, 8/10
+380 (57) 733-30-45
+380 (57) 733-01-55
kvkm67@gmail.com
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Дякуємо, що завітали до офіційного сайту Харківського фахового вищого коледжу мистецтв
Municipal Establishment «Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment
«Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПОРЯДОК РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА НА АКАДЕМІЧНУ МОБІЛЬНІСТЬ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення розроблено відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту», Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року №579, Статуту коледжу (далі – Коледжу), Положення про організацію освітнього процесу в Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради, а також інших нормативно-правових актів з питань освіти.

1.2. Положення регламентує організацію академічної мобільності учасників освітнього процесу і встановлює загальний порядок організації різних програм академічної мобільності здобувачів освіти, педагогічних та науково-педагогічних працівників на території України та за кордоном.

1.3. Учасниками програм академічної мобільності є здобувачі освіти, педагогічні та науково-педагогічні працівники, а також інші працівники Коледжу, вітчизняних та іноземних навчальних закладів.

1.4. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

академічна мобільність – участь здобувачів освіти Коледжу в освітньому процесі (в Україні або за кордоном), проходження навчальної або виробничої практики, реалізацію мистецьких проєктів з можливістю перезарахування в установленому порядку освоєних навчальних дисциплін, практик тощо;

заклад-партнер – український, іноземний заклад освіти (наукова установа), що бере участь у програмі академічної мобільності на підставі міжнародних договорів України про співробітництво у галузі освіти та/або науки, міжнародних програм та проєктів або договорів про співробітництво між українськими закладами освіти чи між українським закладом освіти та іноземним закладом освіти;

іноземний заклад освіти (наукова установа) – заклад освіти (наукова установа), який на умовах і в порядку, визначених цим Положенням, бере участь у програмі академічної мобільності, а також відокремлений структурний підрозділ іноземного закладу освіти (наукової установи), утворений для цілей цього Положення на території України;

програма академічної мобільності – діяльність українських та іноземних закладів освіти, спрямована на забезпечення реалізації прав українських та іноземних учасників освітнього процесу, а також працівників закладу освіти (наукової установи) на академічну мобільність протягом визначеного часу на підставі угоди з іншим українським закладом освіти (науковою установою) або іноземним закладом-партнером на умовах і в порядку, визначених цим Положенням;

учасник академічної мобільності – український та іноземний учасник.

Інші терміни вживаються у значенні, визначеному Законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту».

1.5. Право на академічну мобільність може бути реалізоване на підставі міжнародних договорів про співробітництво в галузі освіти та мистецтва, міжнародних програм та проектів, договорів про співробітництво між Коледжом та вітчизняними або іноземними організаціями-партнерами, між групою закладів освіти, в тому числі із різних країн, а також з власної ініціативи учасників освітнього процесу, підтриманої адміністрацією Коледжу, на основі індивідуальних запрошень та інших механізмів. Заклади освіти (мистецькі установи), які уклали між собою угоду про співробітництво надалі іменуються «заклади-партнери».

1.6. Фінансування витрат, пов’язаних із виконанням програм академічної мобільності, може здійснюватися за рахунок: грантів; коштів, передбачених у державному (відповідному місцевому) бюджеті України чи іноземної країни; коштів закладу-партнера; коштів фізичних чи юридичних осіб; інших джерел, не заборонених законодавством.

1.7. Тривалість та зміст навчання у закладах-партнерах визначаються умовами укладених договорів про академічну мобільність, згідно із навчальними планами та графіками навчального процесу, затвердженими у закладах-партнерах.

1.8. Не може брати участь у програмі академічної мобільності заклад освіти (мистецька установа) з іноземними інвестиціями держави, визнаної в установленому порядку державою-агресором або державою-окупантом, або заклад освіти (мистецька установа), зареєстрований на території такої держави, або кінцевий бенефіціарний власник (контролер) якого є резидентом держави-агресора або держави-окупанта, або у разі, коли іноземний заклад освіти (наукова установа) має постійне місцезнаходження на території держави-агресора, держави-окупанта або держави, що не визнає тимчасово окуповані території такими, що належать Україні.

Не можуть брати участь у програмі академічної мобільності громадяни держави, визнаної в установленому порядку державою-агресором або державою-окупантом, або держави, що не визнає тимчасово окуповані території такими , що належать Україні.

2. ВИДИ ТА ФОРМИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

2.1. Основними видами академічної мобільності є:

- внутрішня академічну мобільність – академічна мобільність, право на яку реалізується учасниками освітнього процесу Коледжу у закладах освіти/мистецьких установах – партнерах в межах України, включаючи навчання та проходження практик протягом певного періоду;

- міжнародна академічна мобільність – академічна мобільність, право на яку реалізується учасниками освітнього процесу Коледжу у навчальних закладах/мистецьких установах – партнерах поза межами України, а також іноземними учасниками освітнього процесу в Коледжі, включаючи навчання та проходження практик протягом певного періоду.

2.2. Формами академічної мобільності для учасників освітнього процесу є:

- навчання/викладання за програмами академічної мобільності;

- професійне стажування;

- мовне стажування;

- культурно-мистецьке стажування;

- стажування у сфері культурного менеджменту/арт-практик;

- навчальна та виробнича практики;

- інші форми (участь у конкурсах, фестивалях, конференціях, семінарах, тощо);

- участь у спільних проєктах;

- художньо-творчі дослідження.

2.3. Конкретні форми та види академічної мобільності визначають та регулюють угоди Коледжу з українськими або закордонними організаціями-партнерами, а також угоди про співпрацю та додатки до них. Програми академічної мобільності повинні відповідати спеціальностям, за якими навчаються, чи галузям, у яких працюють учасники академічної мобільності Коледжу.

3. ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

3.1. Основними цілями академічної мобільності учасників освітнього процесу є:

- підвищення якості освіти;

- підвищення конкурентоздатності випускників Коледжу на українському та міжнародному ринках освітніх послуг та праці;

- збагачення індивідуального досвіду учасників освітнього процесу щодо інших моделей створення та поширення мистецької освіти та мистецького продукту;

- залучення творчого мистецького потенціалу до вітчизняного освітнього процесу на основі двосторонніх та багатосторонніх угод між закладами-партнерами;

- встановлення внутрішніх та зовнішніх інтеграційних звʼязків;

- ознайомлення з освітніми стандартами закладів-партнерів.

3.2. Основними завданнями академічної мобільності учасників освітнього процесу є:

- модернізація системи освіти; опанування сучасними митецькими методами і практиками, набуття досвіду проведення культурно-мистецької роботи та впровадження її результатів;

- розвиток професійних навичок та особистісних якостей учасників академічної мобільності;

- цифровізація навчання та управління;

- поглиблення співробітництва з міжнародними партнерами у сферах освіти і мистецтва;

- підтримка соціальних, мистецьких, культурних взаємовідносин та зв’язків з іншими країнами;

- можливість отримання учасниками освітнього процесу документу про освіту з додатками встановленого у освітніх закладах зразка з інформацією про опановані освітні компоненти та систему оцінювання навчальних здобутків в них;

- підвищення рівня володіння іноземними мовами;

- підтримка соціальних, мистецьких та культурних взаємовідносин та звʼязків з іншими країнами.

4. УМОВИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

4.1. Умови навчання і перебування учасників академічної мобільності, а також інші питання визначаються двосторонніми або багатосторонніми угодами між Коледжем та освітніми закладами-партнерами.

4.2. З метою організації та реалізації права на академічну мобільність будь-якого виду та форми закладами-партнерами в партнерському договорі визначаються:

- мета, завдання, вид та форма, тривалість, терміни (у разі потреби етапи) академічної мобільності;

- результати, яких очікується досягти;

- документ, що отримує учасник після завершення участі у програмі академічної мобільності;

- права та обовʼязки закладів-партнерів;

- критерії відбору учасників академічної мобільності;

- перелік документів, необхідних для участі у програмі академічної мобільності, вимоги до них, процедура та строк їх подання;

- фінансові умови програми академічної мобільності, умови медичного забезпечення або медичного страхування;

- строк, умови та порядок звітування учасника академічної мобільності під час або після повернення до Коледжу, порядок визнання результатів академічної мобільності, а також заходи, що вживаються в разі недосягнення мети академічної мобільності та/або невизнання результатів, виникнення конфліктних або непередбачуваних ситуацій під час участі у програмі академічної мобільності або визнання її результатів;

- строк, умови та порядок ліквідації академічної заборгованості у закладах-партерах (для освітньої академічної мобільності);

- порядок внесення змін до партнерського договору;

- підрозділи закладів-партнерів, що будуть забезпечувати виконання програми академічної мобільності, контактні особи;

- інші умови, необхідні для забезпечення досягнення результатів академічної мобільності.

4.3. Для освітньої академічної мобільності обовʼязковим є визначення закладами-партнерами в партнерському договорі переліку і змісту освітніх компонентів, порядку вибору додаткових навчальних дисциплін (крім вивчення в закладі-партнері обовʼязкових навчальних дисциплін), обсягу навчального навантаження, опису системи оцінювання результатів та їх відображення в додатку до диплома, форми та змісту академічної довідки або інших аналогічних документів, де зазначаються результати академічної мобільності.

4.4. У разі, коли під час участі у програмі академічної мобільності виникають ситуації, неврегульовані партнерським договором, вони можуть визначатися в договорі академічної мобільності між учасником та закладом-партнером постійного місця навчання, якщо не зачіпаються інтереси іншого закладу-партнера, і за погодженням із закладом-партнером, якщо його інтереси зачіпаються.

4.5. Договір академічної мобільності, що укладається Коледжем під час реалізації будь-якого виду чи форми академічної мобільності з іншим закладом освіти, учасником, який навчається на підставі державного замовлення, в обовʼязковому порядку повинен містити вимогу щодо незбільшення строку здобуття відповідного освітнього, освітньо-творчого рівня та в разі невиконання цієї вимоги – продовження строку здобуття освіти такою особою понад нормативний для такого освітнього, освітньо-творчого рівня за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб.

4.6. У разі, коли український учасник академічної мобільності є неповнолітньою особою, договір укладається з одним із його батьків або особою, яка є його законним представником.

4.7. Після укладення договору академічної мобільності директор Коледжу видає розпорядчий документ, в якому визначається мета, строк, умови (у тому числі фінансові) програми академічної мобільності українського учасника. Особа набуває статусу українського учасника з дати, визначеної в такому документі.

5. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

5.1. До участі у програмах академічної мобільності допускаються учасники освітнього процесу Коледжу.

5.2 Відбір студентів для участі в програмах академічної мобільності здійснюється конкурсною комісією Коледжу. Конкурсну комісію очолює директор Коледжу. Склад конкурсної комісії визначає та затверджує директор Коледжу за умови обовʼязкової участі в її роботі представників органів студентського самоврядування.

5.3. У випадку, якщо студент бере участь у міжнародній програмі академічної мобільності, конкурсний відбір здійснюється організацією, яка надає студенту грант на умовах і за критеріями, визначеними в установчих документах конкурсу.

5.4. Перелік необхідних документів для участі в програмі академічної мобільності студентів Коледжу та процедура їх подання регламентується угодами між закладами-партнерами.

5.5. Етапи, тривалість та зміст навчання у освітніх закладах-партнерах визначаються навчальними планами та графіками навчального процесу, затвердженими у закладах-партнерах. Узгоджені навчальні плани та графіки навчального процесу затверджуються керівниками освітніх закладів- партнерів.

5.6. При формуванні індивідуального навчального плану студента враховується фактичне виконання студентом індивідуальних навчальних планів поточного та попередніх навчальних років.

5.7. Навчання за індивідуальним навчальним планом може здійснюватися із застосуванням технологій дистанційного навчання.

5.8. Студент, крім вивчення в закладі-партнері обовʼязкових навчальних дисциплін, має право самостійного вибору додаткових навчальних дисциплін, якщо це передбачено відповідними угодами між закладами-партнерами.

5.9. На час навчання у закладі-партнері студенту за його заявою надається академічна відпустка або індивідуальний план навчання, затверджений в установленому порядку.

6. ВИЗНАННЯ ТА ПЕРЕЗАРАХУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

6.1. Коледж визнає еквівалентними та перезараховує результати навчання учасника освітнього процесу (студента, викладача, концертмейстера) в закладі-партнері.

6.2. Визнання результатів навчання в рамках співробітництва Коледжу з освітніми закладами-партнерами здійснюється з використанням європейської системи трансферу та накопичення кредитів ECTS або з використанням системи оцінювання навчальних здобутків студентів, прийнятої у країні навчального закладу-партнера, якщо в ній не передбачено застосування ECTS.

6.3. Навчальні дисципліни та інші види навчальної діяльності зазначаються в індивідуальному навчальному плані студента.

6.4. Перезарахування вивчених навчальних дисциплін здійснюється на підставі наданого студентом документа з переліком та результатами вивчення навчальних дисциплін, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків студентів, завіреного в установленому порядку у навчальному закладі-партнері.

6.5. Академічна різниця нормативних і вибіркових навчальних дисциплін за індивідуальним навчальним планом студента визначається Коледжем, але не повинна перевищувати 10 навчальних дисциплін.

6.6. Порядок ліквідації академічної різниці визначається Коледжем та закладами-партнерами відповідно до законодавства.

6.7. Результати підсумкової атестації студентів у період навчання в освітньому закладі-партнері представляються за шкалою, прийнятою у закладі-партнері і переводяться у шкалу, прийняту у Коледжі.

6.8. Атестація студентів, які навчаються за програмою академічної мобільності, здійснюється у встановленому порядку.

7. ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН-УЧАСНИКІВ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

7.1. Коледж, що направляє на навчання, зобовʼязаний:

- укласти угоду про співробітництво щодо реалізації програми академічної мобільності студентів між вищими освітніми закладами-партнерами та узгодити навчальні програми;

- забезпечити вільний і рівний доступ студентів до інформації про наявні програми академічної мобільності та існуючі критерії відбору;

- надавати студентам консультативні послуги під час оформлення документів для участі у програмах академічної мобільності;

- контролювати наявність документів, що підтверджують законність перебування студентів-іноземців на території приймаючої країни.

7.2. Заклад-партнер, що приймає на навчання, зобовʼязаний:

- зарахувати студента, направленого на навчання на визначений договором строк відповідно до норм законодавства приймаючої сторони;

- створити всі необхідні умови для виконання студентом індивідуального навчального плану;

- сприяти студентам у вирішенні візових, житлових та побутових проблем;

- надавати можливість студентам освітнього закладу-партнера брати участь у фахових конференціях, конкурсах, мистецьких проєктах, представляти свої творчі роботи глядацькій аудиторії, користуватися начальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною базами;

- після завершення навчання видати студенту документ з переліком та результатами вивчення навчальних дисциплін, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків студентів або документ про вищу освіту з додатком встановленого у Коледжі зразка.

7.3. Обовʼязки Коледжу та освітніх закладів-партнерів щодо студентів, які беруть участь у програмах академічної мобільності, мають бути обумовлені у відповідних угодах між закладами-партнерами щодо програм академічної мобільності студентів.

8. ПРАВА ТА ОБОВʼЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ЯКІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ПРОГРАМАХ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

8.1. Здобувачі освіти мають право на:

- продовження навчання або вивчення окремих навчальних дисциплін за спорідненими напрямами та спеціальностями в освітніх закладах-партнерах;

- безпечні та нешкідливі умови навчання;

- користування начальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною базою освітнього закладу, що приймає;

- участь у фахових конференціях, конкурсах, мистецьких проєктах, представлення своїх творчих робіт глядацькій аудиторії;

- можливість отримання документа про відповідний освітньо-професійний рівень встановлений у освітньому закладі-партнері встановленого зразка відбувається відповідно до угоди між Коледжем та закладами-партнерами щодо програм академічної мобільності.

8. ПРАВА ТА ОБОВʼЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ЯКІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ПРОГРАМАХ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

8.2. Здобувачі освіти зобовʼязані:

- своєчасно надати необхідні документи для участі в програмі академічної мобільності;

- вчасно прибути до місця навчання;

- під час навчання дотримуватися законодавства країни перебування, правил внутрішнього розпорядку, Статуту та інших нормативно-правових документів освітнього закладу, що приймає;

- успішно пройти навчання за затвердженим індивідуальним навчальним планом;

- після завершення навчання в освітньому закладі-партнері вчасно повернутися до Коледжу, що направив на навчання.

9. ЗВІТУВАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ НАВЧАННЯ ЗА ПРОГРАМОЮ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ

9.1. Після повернення до Коледжу, студент надає документ з переліком та результатами вивчення навчальних дисциплін, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків студентів, завірений в установленому порядку у освітньому закладі-партнері.

9.2. Коледж, в установленому порядку приймає рішення щодо поновлення студента на навчання після академічної відпустки, наданої для участі в програмі академічної мобільності студентів.

9.3. У разі невиконання студентом під час перебування в закладі-партнері умов, визначених у договорі академічної мобільності в частині опанування змісту освітніх компонентів та виконання обсягу навчального навантаження, такий учасник після повернення до Коледжу в установленому порядку ліквідовує академічну заборгованість до закінчення першого семестрового контролю після його повернення або проходить повторне навчання відповідного змісту освітніх компонентів та обсягу навчального навантаження за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб.

10. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

10.1. Положення про академічну мобільність набуває чинності з моменту його затвердження Педагогічною радою Коледжу та введення в дію наказом директора Коледжу.

10.2. Пропозиції щодо доповнення або зміни Положення повинні бути передані заступнику директора з навчально-методичної роботи Коледжу, після чого він приймає рішення щодо доцільності внесення даних змін.

10.3. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться рішенням Педагогічної ради Коледжу.

© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
Назад до змісту