Перейти до контакту
61010, Україна, місто Харків
вулиця Українська, 8/10
+380 (57) 733-30-45
+380 (57) 733-01-55
kvkm67@gmail.com
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Дякуємо, що завітали до офіційного сайту Харківського фахового вищого коледжу мистецтв
Municipal Establishment «Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment
«Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДОСЛІДНИЦЬКУ (ТВОРЧУ) ТА ІННОВАЦІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ І ВИКЛАДАЧІВ У КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дослідницька (творча) та інноваційна діяльність студентів і викладачів є невід’ємною складовою освітнього процесу у Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Коледж), що здійснює підготовку фахівців у галузі 02 «Культура і мистецтво» за спеціальностями 024 «Хореографія», 025 «Музичне мистецтво», 026 «Сценічне мистецтво», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Розвиток дослідницьких компетентностей сприяє формуванню професійної майстерності, підвищенню якості освіти, розширенню творчого та інтелектуального потенціалу здобувачів і педагогічних працівників, а також активізації їхньої інноваційної діяльності та впровадженню сучасних освітніх практик.

1.2. Розроблення цього Положення зумовлене необхідністю створення цілісної системи організації, підтримки та оцінювання дослідницьких і творчих ініціатив, а також упорядкування механізмів реалізації інноваційних проєктів у Коледжі мистецтв.

1.3. Метою Положення є визначення засад, форм, принципів, організаційних умов та механізмів здійснення дослідницької (творчої) та інноваційної діяльності студентів і викладачів Коледжу мистецтв.

1.4. Положення про дослідницьку (творчу) та інноваційну діяльність студентів і викладачів у Коледжі розроблено відповідно до Законів України «Про фахову передвищу освіту», «Про освіту», «Про інноваційну діяльність», «Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти» (Наказ МОН України від 12 травня 2023 року №552, із змінами і доповненнями), Наказу МОН України «Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків видів навчальної, методичної, інноваційної, наукової, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти» від 18 червня 2021 року №686 (із змінами і доповненнями від 24 травня 2022 року №472), Статуту Коледжу мистецтв та інших нормативних документів Міністерства культури та інформаційної політики України, Міністерства освіти і науки України та внутрішніх нормативних актів Коледжу.

1.5. У цьому Положенні вживаються такі терміни:

- фаховий коледж – заклад фахової передвищої освіти або структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти, може проводити дослідницьку та/або творчу мистецьку, та/або спортивну діяльність, забезпечувати поєднання теоретичного навчання з навчанням на робочих місцях;

- циклова комісія – це структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти (його філії), що провадить освітню, методичну діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією), групою спеціальностей однієї або споріднених галузей, може проводити дослідницьку та/або творчу мистецьку, та/або спортивну діяльність за певною дисципліною (групою дисциплін). Циклова комісія створюється, якщо до її складу входять не менше п’яти педагогічних (науково-педагогічних) працівників, для яких заклад фахової передвищої освіти є основним місцем роботи;

- освітній процес у сфері фахової передвищої освіти – це інтелектуальна, творча діяльність, що провадиться у закладі фахової передвищої освіти та спрямована на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у осіб, які здобувають освіту, а також на формування гармонійно розвиненої особистості;

- інноваційна діяльність – процес розроблення та впровадження нових ідей, методів, технологій, форм організації освітнього процесу чи мистецької практики;

- проєктна діяльність – комплекс дій, спрямованих на планування, реалізацію та презентацію навчального, творчого чи дослідницького проєкту;

- керівник проєкту – викладач або інший педагогічний працівник Коледжу, який здійснює методичний, організаційний та консультативний супровід проєктної, дослідницької або творчої роботи студентів.

1.6. Дослідницька (творча) та інноваційна діяльність у Коледжі мистецтв здійснюється на засадах:

- академічної доброчесності;

- самостійності та відповідальності здобувачів освіти;

- творчої свободи та дотримання авторських прав;

- наукової обґрунтованості й практичної значущості результатів;

- інтеграції освіти, мистецтва та інноваційних технологій;

- відкритості до партнерства, міждисциплінарності та колективної взаємодії.

1.7. Здобувачі освіти мають право:

- брати участь у будь-яких формах дослідницької (творчої) діяльності;

- обирати тематику робіт відповідно до своїх фахових інтересів;

- працювати індивідуально або в складі творчих колективів;

- отримувати консультації викладачів і керівників проєктів.

Студенти зобов’язані:

- дотримуватися правил академічної доброчесності;

- виконувати роботу самостійно або в установленому форматі співпраці;

- своєчасно подавати результати проєктів для оцінювання.

2. ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ (ТВОРЧОЇ) ДІЯЛЬНОСТІ У КОЛЕДЖІ

2.1. Організаційні засади провадження дослідницької (творчої) діяльності здобувачів освіти.

Дослідницька (творча) діяльність здобувачів освіти у Коледжі є одним із важливих засобів підвищення якості підготовки і професійного виховання фахівців, здатних творчо застосовувати в практичній діяльності сучасні досягнення й технологічні здобутки суспільства взагалі та культурно-мистецької сфери, зокрема.

Метою дослідницької (творчої) діяльності здобувачів освіти у Коледжі мистецтв є формування здатності до самостійного творчого пошуку, аналітичного мислення та інтерпретації мистецьких явищ, розвиток індивідуального художнього стилю й професійних компетентностей через опанування методів елементарних досліджень, творчих експериментів та інноваційних підходів у мистецькій практиці.

Основними завданнями дослідницької (творчої) роботи здобувачів освіти Коледжу є:

- формування навичок елементарного наукового та творчого пошуку: оволодіння базовими методами спостереження, аналізу, інтерпретації мистецьких явищ, поглиблене і творче засвоєння програмового матеріалу;

- розвиток аналітичного та критичного мислення: уміння оцінювати художні твори, виконавські рішення, режисерські та композиційні підходи; навчання методиці й засобам самостійного розвʼязання спеціалізованих практичних завдань (проблем), стилю и навичкам роботи з науковою інформацією, сприяння успішному вирішенню завдань;

- збагачення творчого потенціалу та індивідуального стилю: стимулювання творчої ініціативи, експериментування, імпровізації та власних інтерпретацій;

- опанування інноваційних форм мистецької діяльності: застосування сучасних технологій, нових методів роботи, інтеграція креативних практик;

- розвиток уміння працювати з джерелами інформації: опрацювання літератури, нотних і сценічних матеріалів, історико-культурних джерел;

- формування досвіду публічної презентації результатів: участь у концертах, виставах, творчих проєктах, майстер-класах, фестивалях, конкурсах;

- виховання здатності до самостійної організації творчої та дослідницької роботи: планування власної діяльності, самоконтроль результатів, рефлексія та вдосконалення;

- розвиток комунікативних і навичок командної роботи: участь у колективних творчих проєктах, міждисциплінарних ініціативах;

- формування професійної культури та відповідального ставлення до мистецької діяльності: дотримання етичних і професійних норм, збереження національних культурних традицій.

Дослідницька (творча) робота здобувачів освіти у Коледжі є складовою частиною освітнього процесу і може включати: виконання індивідуальних дослідницьких та/або творчих завдань/проєктів, спеціалізованих практичних завдань, кейс-проєктів, кваліфікаційних робіт/проєктів, які містять в собі елементи досліджень: спостереження за мистецькими явищами, аналіз творів, інтерпретацію мистецьких образів, спостереження за виконавськими та сценічними процесами, робота з мистецтвознавчими та культурологічними джерелами (партитурами, п’єсами, сценаріями, аудіовізуальними матеріалами), творче експериментування з формою, стилістикою, техніками виконання, пошук власних виконавських рішень і самостійне формулювання обґрунтованих висновків і творчих рішень на основі отриманих результатів.

Дослідницька (творча) діяльність здобувачів освіти проводиться під керівництвом викладачів відповідних дисциплін або керівників творчих проєктів.

Форми дослідницької (творчої) діяльності здобувачів освіти визначаються відповідно до особливостей/спрямування освітньо-професійної програми, яка реалізується за відповідною спеціальністю:

Спеціальність 024 «Хореографія» ОПП «Народна хореографія» та ОПП «Класична та сучасна хореографія»:

- участь у хореографічних фестивалях та конкурсах різного рівня;

- створення хореографічних композицій, проєктів, постановок;

- участь у майстер-класах хореографії;

- дослідження танцювальних технік, народної хореографічної традиції.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне інструментальне мистецтво», ОПП «Естрадне та джазове інструментальне мистецтво»:

- творчі проєкти (солістичні, ансамблеві, оркестрові програми);

- участь у музичних конкурсах, фестивалях, конференціях міжнародного/всеукраїнського/регіонального/обласного та місцевого рівнів, на рівні Коледжу;

- участь у творчих лабораторіях/майстер-класах/ джем-сейшенах провідних музикантів;

- робота у складі творчих колективів;

- створення/написання міні-етюдів, коротких імпровізацій або варіацій на основі народних мотивів для розвитку творчої уяви, з різними стилістичними або динамічними акцентами;

- аранжування народних мелодій або створення елементарних обробок, супроводів, адаптованих до рівня здобувачів/ нескладних мелодій у стилях джазу або естради;

- елементарний транскриптинг (запис на слух простих імпровізаційних фраз або рифів і подальший аналіз виконавської техніки);

- виконання навчально-дослідницьких робіт (міні-досліджень) з мистецтво-, музико- та інструментознавства: походження та розвиток народного інструмента, роль інструмента в культурі;

- традиційні та новаторські інструментальні техніки гри на народному інструменті, аналіз їхнього звучання та виконавської специфіки;

- звукові можливості інструмента, виявлення тембрових варіацій, резонансів, звуковидобування, відмінностей інтерпретації та технічних рішень різних виконань одного твору;

- аналіз нотного тексту, визначення мелодичних, гармонічних, ритмічних особливостей, а також виконавських позначень з їх інтерпретацією;

- історії джазу та естрадної музики, сучасних (свінг, бі-боп, ф’южн тощо) або джазових стилів, або про відомих музикантів;

- темброві і технічні можливості інструмента, експерименти зі звуковидобуванням, артикуляцією, динамікою, специфічними для джазу та естради прийомами;

- ведення виконавського щоденника роботи над твором, труднощів, способів їх подолання, спостережень щодо власної техніки.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне пісенне мистецтво та хорове диригування»:

- написання рефератів, есе з музикознавчих та етномузикологічних тем;

- виконання індивідуальних навчально-дослідницьких завдань, що передбачають аналіз музичних творів, стилів, виконавських шкіл;

- дослідження особливостей народнопісенної традиції окремих регіонів України;

- польові етнографічні практики (очно або дистанційно: інтерв’ю, відеозаписи, збір аудіоматеріалів);

- опрацювання архівних зразків народної пісенності;

- підготовка власних фольклорних збірок та аналітичних описів;

- інтерпретаційний аналіз народнопісенних і хорових творів;

- дослідження виконавських методик та шкіл у галузі народного співу та хорового диригування;

- підготовка концертних та конкурсних програм з науковим обґрунтуванням репертуару;

- вивчення методик роботи з хором різних складів;

- дослідницькі спостереження за репетиційним процесом;

- розробка методичних рекомендацій щодо формування хорового звучання, роботи над строєм і ансамблем;

- розробка творчих міні-проєктів (віртуальні концертні програми, онлайн-виставки, цифрові фольклорні колекції);

- участь у студентських ініціативах: музично-освітні онлайн-лекції, культурні онлайн-події;

- створення авторських навчальних відеоматеріалів або подкастів із популяризації народного пісенного мистецтва;

- виступи на студентських наукових конференціях, семінарах, мистецьких читаннях;

- участь у круглих столах з питань сучасних тенденцій народнопісенного виконавства;

- презентація результатів досліджень у формі доповідей, майстер-класів, вебінарів;

- розробка пропозицій щодо удосконалення роботи творчих колективів;

- створення власних аранжувань, обробок та інтерпретацій народних пісень із супроводом пояснювальної записки;

- підготовка творчих проєктів з опорою на дослідження стилю, жанру, традиції;

- участь у конкурсах наукових і творчих студентських робіт;

- створення відеозаписів вокальних та хорових інтерпретацій з аналізом виконання;

- дослідження можливостей сучасних технологій у викладанні народнопісенного мистецтва;

- формування власних електронних ресурсів: блогів, міні-цифроархівів, мультимедійних добірок.

Спеціальність 026 «Сценічне мистецтво» ОПП «Видовищно-театралізовані заходи»:

- кваліфікаційні роботи;

- творчі проєкти (академічні творчі покази/програми);

- участь у театральних майстер-класах, фестивалях та конкурсах акторської майстерності, конференціях театрально-сценічного/культурознавчого мистецтвознавчого спрямування міжнародного/всеукраїнського/регіонального/обласного та місцевого рівнів, на рівні Коледжу;

- участь у творчих лабораторіях/джем-сейшенах провідних музикантів;

- робота у складі театральних студій, творчих колективів/майстерень;

- розробка власних творчих інтерпретацій виконання міні-сцен, монологів або пластичних композицій на основі самостійно обраної теми чи образу;

- творчі проєкти та перформанси (вистави, моновистави, сценічні етюди);

- творчі етюди з елементами дослідження емоційного стану, типажу(-ів), ситуації або сценічної взаємодії;

- event-мистецькі постановки;

- створення проєктів із режисури, театрознавства та сценічної мови;

- імпровізаційні вправи дослідницького спрямування з вивчення впливу зміни завдання, партнерської взаємодії чи простору, музики, світла, костюму на сценічний образ та кінцевий результат творчого продукту;

- міні-дослідження сценічних засобів виразності (вивчення роботи з голосом, пластикою, мімікою, жестом;

- аналіз ефективності використання традиційних та інноваційних технік, сценічних прийомів, художніх рішень акторської/режисерської майстерності на конкретній сцені, конкретним виконавцем чи театральною трупою;

- порівняння різних постановок тієї самої сцени або ролі;

- виділення відмінностей у режисерських та акторських рішеннях);

- психологічний аналіз-дослідження характеру персонажа;

- літературний аналіз першоджерел (п’єс, сценаріїв) через глибоке опрацювання тексту, виявлення драматургічної структури, характерів персонажів, їх мотивацій та художніх засобів, що сприяє формуванню усвідомленої акторської інтерпретації;

- інноваційні освітні та мистецькі ініціативи (впровадження нових методик, цифрових технологій, мультимедійних рішень).

Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. Форми діяльності:

- створення інформаційних оглядів, дайджестів, фактографічних довідок;

- виступи на студентських наукових конференціях, семінарах, круглих столах;

- участь у вебінарах, воркшопах, майстер-класах від фахівців бібліотечної та інформаційної сфери;

- підготовка презентацій;

- розробка бібліотечних, інформаційних, краєзнавчих або архівних міні-проєктів;

- створення електронних виставок, віртуальних бібліотечних продуктів, онлайн-путівників;

- реалізація соціокультурних проєктів у співпраці з бібліотеками, архівами, культурними інституціями;

- аналіз структури та наповнення електронних каталогів, баз даних, цифрових архівів;

- дослідження історії становлення бібліотечних, інформаційних та архівних установ;

- економіко-правовий аналіз у сфері авторського права та інформаційної діяльності;

- виконання дослідницьких завдань під час виробничої практики;

- збір та аналіз даних у реальних умовах діяльності бібліотеки чи архіву;

- розробка пропозицій щодо покращення якості інформаційного обслуговування, удосконалення електронних сервісів;

- створення мультимедійних презентацій, цифрових бібліографічних продуктів;

- тестування та аналіз програм для електронного документообігу, репозитаріїв, систем електронних каталогів;

- розробка цифрових контент-проєктів (віртуальні виставки, онлайн-архіви, тематичні блоги);

- проведення опитувань користувачів бібліотек/архівів та аналіз результатів;

- дослідження інформаційних потреб різних груп населення;

- підготовка тез доповідей до студентських збірників, фахових журналів;

- написання есе;

- участь у конкурсах студентських творчих дослідницьких робіт.

2.2. Основними завданнями дослідницької (творчої) роботи викладачів Коледжу є:

- проведення досліджень та творчих розвідок у сфері мистецької освіти і власної фахової спеціалізації;

- удосконалення освітнього процесу через впровадження сучасних методик, технік і інноваційних практик;

- розробка навчально-методичного забезпечення з урахуванням результатів власних досліджень і творчого досвіду;

- підтримка та розвиток студентської творчості й дослідницьких компетентностей;

- участь у професійних мистецьких та науково-практичних заходах (конференціях, фестивалях, творчих проєктах);

- обмін досвідом і популяризація кращих практик у педагогічному та мистецькому середовищі.

2.3. Педагогічні працівники-керівники дослідницько-творчої діяльності здобувачів освіти включають завдання дослідницько-творчої роботи зі студентами у робочі навчальні програми дисциплін відповідно до освітньо-професійної програми та вносять відповідні записи про керівництво дослідницько-творчою роботою до індивідуального плану викладача.

2.4. Керівництво, інформаційно-методичний супровід дослідницької (творчої) роботи забезпечує підвищення кваліфікації викладачів з питань організації та методики дослідницької діяльності. Відповідальні: завідувач навально-методичним кабінетом та методист Коледжу.

3. ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ

3.1. Інноваційна діяльність у Коледжі мистецтв є складовою освітнього процесу та спрямована на впровадження новітніх технологій, методик, творчих практик і організаційних рішень у сферах музичного мистецтва, сценічного мистецтва, класичної, народної та сучасної хореографії, а також інформаційної, бібліотечної та архівної справи.

Метою інноваційної роботи здобувачів освіти та викладачів Коледжу мистецтв є впровадження сучасних мистецьких, педагогічних і цифрових технологій у навчальний процес, розвиток творчого потенціалу учасників освітнього процесу, удосконалення методів навчання та виконання, а також створення нових форм і практик мистецької діяльності, спрямованих на підвищення якості освіти, професійного зростання та конкурентоздатності випускників.

3.2. Завдання інноваційної роботи:

- виявлення та впровадження нових освітніх, мистецьких і творчих технологій у навчальний процес;

- стимулювання творчої ініціативи здобувачів та викладачів, підтримка інноваційних проєктів і творчих експериментів;

- апробація та удосконалення сучасних методик викладання, педагогічних стратегій і форм мистецької діяльності;

- розвиток міждисциплінарних практик та інтеграція інновацій у сценічному, музичному, хореографічному та інформаційно-документному напрямках;

- підвищення професійної компетентності викладачів шляхом участі в інноваційних освітніх, науково-практичних та творчих заходах;

- створення умов для творчого зростання і професійної самореалізації здобувачів, розвитку дослідницьких та інноваційних навичок;

- розробка та впровадження авторських освітніх програм, проєктів, майстерень, експериментальних методик;

- розроблення і впровадження новітніх технологій і концепцій в освітньому, виховному та управлінському процесах;

- розроблення і впровадження нововведень в комп’ютеризації, телекомунікації, матеріально-технічному забезпеченні освітнього процесу;

- вивчення і узагальнення інноваційного педагогічного досвіду та його поширення, впровадження в практику;

- участь у розробленні нових освітніх програм;

- участь у підготовці:

- статті, опублікованої у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях, інших виданнях;

- підручника, навчального посібника, наукової праці, довідника тощо;

- дисертації на здобуття наукового ступеня;

- участь (виступ з доповіддю) на конференціях, симпозіумах, конгресах тощо;

- рецензування підручників, навчальних посібників, словників, довідників, статей тощо;

- доопрацювання для перевидання підручників, навчальних посібників, довідників тощо;

- керівництво інноваційною роботою студентів з підготовкою:

- інноваційного проєкту;

- статті;

- роботи на конкурс;

- доповіді на конференцію тощо.

3.3. Інноваційна діяльність здобувачів освіти та викладачів організовується на міжнародному, всеукраїнському, регіональному, обласному, міському рівнях і на рівні Коледжу відповідно до можливостей, ресурсів і партнерств закладу.

Інноваційна діяльність здобувачів освіти спрямована на розвиток творчого мислення, уміння застосовувати сучасні техніки та технології, а також формування професійних компетентностей.

3.4. Основними формами інноваційної діяльності студентів. Спеціальність 024 «Хореографія» ОПП «Народна хореографія», ОПП «Класична та сучасна хореографія» є:

- створення інноваційних хореографічних постановок із використанням мультимедійних засобів;

- розробка експериментальних танцювальних практик, змішаних стилів і технік;

- участь у міжнародних онлайн-хореофорумах та майстернях;

- створення відеопроєктів хореографічних композицій.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне інструментальне мистецтво», ОПП «Естрадне та джазове інструментальне мистецтво»:

- створення мультимедійних музичних проєктів (аудіовізуальні композиції, електронні формати);

- використання цифрових інструментів, програм нотної графіки, звукозапису та обробки звуку;

- інноваційні форми концертної діяльності (онлайн-концерти, інтерактиви, проєкти «живої» імпровізації);

- створення авторських аранжувань та творчих колаборацій.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне пісенне мистецтво та хорове диригування»:

- створення мультимедійних вокальних та хорових проєктів;

- застосування цифрових платформ і мобільних застосунків для вокального тренінгу (віртуальні тюнери, метрономи, програми для аналізу звуку);

- використання програм для нотного набору (Musescore, Sibelius, Finale) для створення аранжувань та обробок;

- виконання онлайн-репетицій і вокальних практикумів із застосуванням хмарних сервісів;

- підготовка віртуальних хорів (зведення голосів з індивідуальних аудіодоріжок);

- створення кольорової партитури, графічних та візуальних позначень для навчання диригування;

- експерименти з жанровими синтезами – етно-джаз, world music, електро-фолк;

- використання нестандартних вокальних технік під науково-методичним супроводом викладачів (білтінг, традиційний народний голос, поліфонічні експерименти);

- участь у фольклористичних онлайн-експедиціях, дистанційний збір аудіо- та відеоматеріалів;

- створення цифрових фольклорних архівів (відеоколекції, міні-платформи, інтерактивні мапи народної пісенності);

- розробка творчих музично-освітніх проєктів (вебінари, подкасти, онлайн-лекції, блог-проєкти);

- застосування систем відеозворотного аналізу для відпрацювання диригентської техніки;

- використання 3D- та VR-симуляцій для моделювання роботи диригента з хором;

- створення авторських віртуальних майстер-класів, навчальних відеоуроків, вправ для студентів молодших курсів;

- участь у дистанційних майстер-класах із закордонними викладачами та митцями;

- онлайн-обговорення та рецензування вокальних і хорових виконань одногрупників;

- проведення творчих зустрічей, мистецьких салонів та музичних читань у змішаному або цифровому форматі;

- підготовка онлайн-концертів, цифрових прем’єр, творчих відеопрезентацій;

- участь у міжнародних та всеукраїнських дистанційних конкурсах, фестивалях, мистецьких колабораціях;

- створення міні-перформансів, етно-театрів, інтерактивних вокальних вистав з елементами мультимедійного супроводу;

- підготовка студентами власних творчих онлайн-курсів, вокальних студій або майстер-класів;

- робота над культурно-мистецькими стартапами, проєктними заявками, креативними кейсами;

- ведення професійних портфоліо, акаунтів та медіаплатформ для популяризації народнопісенного мистецтва;

- участь у наповненні віртуального навчального простору (електронні методматеріали, відеолекції, збірки вправ);

- створення студентами власних методичних матеріалів з вокального та хорового виконавства.

Спеціальність 026 «Сценічне мистецтво» ОПП «Видовищно-театралізовані заходи»:

- використання програм для монтажу та кольорокорекції відеоматеріалів, створення тизерів та промороликів вистав;

- підготовка імерсивних, інтерактивних, site-specific перформансів;

- експерименти з нетрадиційними формами театру: вербатім, документальний театр, театр наосліп, театр у цифровому середовищі;

- створення авторських режисерських концепцій із застосуванням сучасних медіа та технологічних інструментів;

- використання цифрових інструментів для аналізу акторської гри (відеоспостереження, розбір сцен онлайн);

- експерименти з пластикою, тілесними практиками, техніками перформативного мистецтва;

- робота з цифровим звуком, шумовими бібліотеками, електронною музикою у постановках;

- створення авторських театральних проєктів: онлайн-вистав, театральних серіалів, цифрових перформансів;

- підготовка студентських фестивалів, воркшопів, творчих майстерень;

- участь у міжнародних онлайн-проєктах, колабораціях з іншими мистецькими школами або театрами;

- поєднання театру з музикою, танцем, мультимедіа, літературою, VR-платформами;

- створення міждисциплінарних проєктів спільно з іншими спеціальностями Коледжу;

- робота в творчих групах над спільними інноваційними постановками;

- проведення онлайн-репетицій, акторських тренінгів, читок сценаріїв;

- створення професійних онлайн-портфоліо, шоуріллів, віртуальних сценічних візитівок;

- просування театральних проєктів у соцмережах, формування творчих онлайн-спільнот;

- виконання творчих та аналітичних досліджень сучасних театральних напрямів, нових форм перформативності;

- дослідження практик цифрового театру, театру майбутнього, інтерактивної сценографії;

- участь у науково-мистецьких конференціях, творчих лабораторіях, онлайн-читаннях;

- написання сценаріїв для мультимедійних, інтерактивних та онлайн-подій;

- створення вербатім-проєктів на основі реальних інтерв’ю;

- використання digital-storytelling, відеоблогів, подкастів як форм сучасної драматургії;

- організація та проведення онлайн-фестивалів, веб-перформансів, стрімів мистецьких подій;

- проведення цифрових виставок сценографії, віртуальних турів за лаштунки вистав;

- розробка інтерактивних сценарних концепцій для соціальних та культурних онлайн-кампаній.

Спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» ОПП «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»:

- створення цифрових колекцій, електронних виставок, віртуальних тематичних полиць;

- оцифрування документів, аудіо- та відеоматеріалів;

- робота з інструментами цифрового контент-менеджменту (Canva, Crello, Adobe Express);

- формування медіапродуктів: буктрейлери, інфографіка, проморолики, соціальні відео;

- підготовка та модерування онлайн-заходів: вебінари, літературні квести, віртуальні клуби читання;

- створення інтерактивних навчальних матеріалів (квізи, вікторини, тестові платформи);

- впровадження сервісів віддаленого доступу до електронних ресурсів;

- застосування чат-ботів для інформаційної підтримки користувачів;

- робота з електронними бібліотечними системами;

- аналіз електронних каталогів, формування метаданих, тегування документів;

- освоєння архівних інформаційних платформ та цифрових читальних залів;

- створення цифрових архівів і тематичних електронних колекцій;

- робота з програмами для збереження та обробки цифрових документів;

- онлайн-проєкти «архівування пам’яті громади», хронік місцевої історії, цифрові мапи подій;

- проведення аналітичних досліджень інформаційних потоків, потреб користувачів, ІТ-трендів;

- створення оглядів, дайджестів, інформаційних бюлетенів;

- участь у моніторингу й аналізі якості інформаційних ресурсів;

- створення професійних сторінок, блогів, інформаційних платформ у соцмережах;

- підготовка подкастів, відеопроєктів, трансляцій, онлайн-лекцій;

- впровадження елементів бренд-комунікацій бібліотеки чи архіву;

- організація гібридних або повністю онлайн-культурних подій: літературних марафонів, інтерактивних виставок;

- співпраця з мистецькими установами, музеями, театрами, центрами культури;

- участь у проєктах з популяризації читання та роботи з пам’ятками культурної спадщини;

- розробка концепцій цифрових сервісів бібліотеки та архіву;

- підготовка міні-проєктів зі створення нових інформаційних послуг;

- участь у проєктних заявках, грантових ініціативах, інкубаторах молодіжних ідей;

- дослідження сучасних трендів у бібліотекознавстві, інформології та архівній справі;

- аналіз цифрових трансформацій культури, електронних ресурсів та онлайн-освіти;

- участь у науково-практичних конференціях, круглих столах, майстер-класах;

- участь у наповненні електронного освітнього середовища Коледжу: створенні методматеріалів, відео, презентацій, растрових та текстових ресурсів;

- робота над удосконаленням електронних навчальних курсів та бібліотечного контенту;

- співпраця з бібліотекою щодо інформування про нові ресурси, бази даних, проєкти;

- створення цифрових проєктів з архівування, реставрації та збереження даних.

3.5. Інноваційна діяльність викладачів спрямована на модернізацію освітнього процесу, підвищення його якості, розвиток сучасних педагогічних практик та власного професійного рівня.

Основними формами інноваційної діяльності викладачів. Спеціальність 024 «Хореографія» ОПП «Народна хореографія», ОПП «Класична та сучасна хореографія»:

- застосування відеоаналізу рухів (Slow-motion, Motion Capture, Kinovea) для корекції техніки;

- створення цифрових відеоуроків, майстер-класів та онлайн-тренінгів;

- використання мультимедійних презентацій, 3D-ескізів сцени, VR/AR-технологій для постановки номерів;

- проведення дистанційних занять через Zoom, Google Meet, Classroom, інтерактивне навчання за допомогою онлайн-платформ;

- впровадження сучасних технік танцю та тренувальних методик: класичний балет, contemporary, jazz, hip-hop;

- інтеграція аналітичних і креативних методів: імпровізаційні лабораторії, експресивна хореографія, композиційні вправи;

- застосування методів проектного та проблемного навчання: розробка студентами авторських постановок, етюдів, тематичних міні-проєктів;

- використання інтерактивних технологій для оцінювання та самооцінки;

- організація онлайн-фестивалів, дистанційних концертів, віртуальних вистав;

- створення цифрових хореографічних номерів, інтеграція музики, світла та відео;

- використання мобільних застосунків для відпрацювання ритму, координації, синхронізації рухів;

- розробка авторських хореографічних композицій із елементами сучасних технологій;

- підготовка електронних посібників, навчальних відеоуроків, збірок вправ та етюдів;

- створення інтерактивних платформ для самостійної роботи студентів, цифрових нотних та музичних бібліотек;

- розробка авторських курсів із сучасних технік хореографії, композиції та сценічної майстерності;

- проведення досліджень з хореографії, методики викладання танцю, культурології;

- участь у науково-практичних конференціях, форумах, хореографічних лабораторіях;

- аналіз сучасних трендів у народному та сучасному танці, створення авторських інтерпретацій;

- підготовка публікацій, навчально-методичних матеріалів, відеоаналізів рухових композицій;

- співпраця з танцювальними колективами, театрами, студіями, культурними центрами;

- організація майстер-класів та воркшопів за участю провідних хореографів-практиків;

- участь у грантових проєктах, фестивалях, конкурсах, міжнародних та всеукраїнських заходах;

- спільні постановки та навчальні проєкти з іншими спеціальностями мистецького профілю;

- наповнення LMS та віртуального освітнього середовища відеоуроками, методичними матеріалами, нотними й музичними ресурсами;

- створення цифрових портфоліо викладачів та студентів, відеоархівів концертів та репетицій;

- впровадження інноваційних інструментів оцінювання та зворотного зв’язку, онлайн-тестування, відеоаналізу виконання;

- популяризація сучасних та народних танцювальних традицій через онлайн-платформи та соціальні мережі.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне інструментальне мистецтво», ОПП «Естрадне та джазове інструментальне мистецтво»:

- застосування професійних програм для звукозапису та звукорежисури: Cubase, Logic Pro, Reaper, Pro Tools;

- інтеграція мультитрекових записів, візуалізації партитур, цифрових метрономів, тюнерів;

- використання віртуальних інструментів та MIDI-технологій;

- впровадження систем онлайн-репетицій та музичного колаборативного виконання (Jamulus, JackTrip);

- створення відеоуроків, посібників, майстер-класів, цифрових розборів творів;

- використання методик імпровізаційного розвитку (джазові шкали, патерни, ритмічні моделі);

- впровадження технологій змішаного навчання (поєднання аудиторної та цифрової практики);

- застосування аудіоаналізу: порівняння виконань, спектральний аналіз, динамічні характеристики звучання;

- використання методу «відеопортфоліо студента»: фіксація розвитку техніки та виконавської майстерності;

- проведення інтерактивних практикумів з оркестрового, ансамблевого, сольного виконавства;

- створення онлайн-концертів, цифрових фестивалів, стріминг-виступів студентів;

- участь у проєктах із музичного продюсування, студійної роботи, саунддизайну;

- інтеграція музики з іншими видами мистецтва: відеоарт, перформанс, сучасна хореографія;

- розробка авторських аранжувань та імпровізаційних композицій;

- організація творчих лабораторій джазового імпровізаційного музикування;

- укладання електронних збірників вправ, етюдів, оркестрових та джазових партій;

- створення цифрових нотних бібліотек, аудіобаз, навчальних плейлистів;

- розробка авторських курсів та мікрокурсів, навчальних відеопроєктів;

- проведення вебінарів, онлайн-тренінгів з техніки гри та імпровізації;

- проведення досліджень з музичної педагогіки, інструментознавства, джазових інтерпретацій;

- участь у конференціях, конкурсах педагогічних інновацій;

- створення науково-практичних матеріалів: майстер-класи, методичні рекомендації, відеоаналіз виконання;

- вивчення сучасних тенденцій у народному, естрадному та джазовому мистецтві, авторські інтерпретації;

- співпраця з музичними школами, оркестрами, джаз-клубами, культурно-мистецькими інституціями;

- залучення фахівців-практиків до творчих воркшопів, лекцій, онлайн-зустрічей;

- участь у грантових програмах, мистецьких хабах, конкурсах цифрової музики;

- реалізація спільних концертів і творчих проєктів з іншими спеціальностями;

- наповнення LMS матеріалами: партитури, фонограми, методичні рекомендації, відеорозбори;

- створення онлайн-архівів записів студентських концертів та індивідуальних занять;

- використання платформ для взаємодії, оцінювання та самооцінювання музичних робіт;

- формування цифрових портфоліо викладачів та студентів.

Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» ОПП «Народне пісенне мистецтво та хорове диригування»:

- застосування програм ScoreCloud, MuseScore, Sibelius для створення та редагування нотних партитур;

- використання цифрових пультів, аудіоінтерфейсів та DAW (Reaper, BandLab) для запису вокальних та хорових творів;

- проведення занять у змішаному та дистанційному форматах із застосуванням платформ Zoom, Google Meet, Classroom, інтерактивних дошок;

- створення відеоуроків, майстер-класів, онлайн-репетицій, освітніх відеопояснень;

- застосування сучасних технік вокального тренінгу (Estill Voice Training, Somatic Voicework, Vocal Function Exercises);

- впровадження методики візуального аналізу звуку (спектрограми, аналіз формант) через програми VoceVista, Audacity;

- використання відеоаналізу жестової техніки диригента (сповільнене відео, покадровий розбір);

- проєктно-орієнтоване навчання: підготовка студентами міні-проєктів, аранжувань, вокально-хорових композицій;

- організація онлайн-репетицій та віддаленої роботи з партіями хору;

- використання караоке-міксу, мінусівок, мультитреків для відпрацювання складних фрагментів;

- створення віртуального хору (зведення індивідуально записаних партій);

- участь у цифрових мистецьких фестивалях, онлайн-концертах, флешмобах;

- авторські навчально-методичні комплекси з дисциплін вокально-хорового спрямування;

- створення навчальних відеолекцій, подкастів, вокальних практикумів;

- підготовка власних збірок вокально-хорових вправ, аранжувань, транскрипцій;

- укладання репертуарних каталогів, інтерактивних нотних збірок;

- участь у науково-практичних конференціях, семінарах із сучасних методик хорового мистецтва;

- проведення педагогічних експериментів (використання нових методів вокалізації, дихальних технік);

- дослідження фольклорної спадщини регіону, створення на основі матеріалу нових вокально-хорових інтерпретацій;

- участь у мистецьких і культурно-освітніх проєктах з використанням сучасних технологій;

- співпраця з провідними хормейстерами, вокалістами, диригентами-практиками, проведення спільних майстер-класів;

- організація зустрічей-занять із відомими діячами культури та мистецтв у онлайн-форматі;

- участь у партнерських проєктах із закладами мистецької освіти та культурними інституціями;

- формування медіатеки хорових творів та мінусівок;

- наповнення віртуального освітнього середовища методичними матеріалами, відеорозборами, аранжуваннями;

- впровадження LMS-інструментів для оцінювання, зворотного зв’язку, самооцінювання студентів.

Спеціальність 026 «Сценічне мистецтво» ОПП «Видовищно-театралізовані заходи»:

- застосування сценічних цифрових інструментів: програм для світлового й звукового дизайну (LightKey, QLC+, Sunlite, Reaper, Audacity);

- використання відеомапінгу та 3D-проекцій (Resolume Arena, TouchDesigner);

- створення інтерактивних сценічних рішень із використанням AR/VR-технологій;

- проведення дистанційних занять і творчих майстерень через Zoom, Meet, Classroom, використання віртуальної дошки для роботи над режисерськими ескізами;

- ведення цифрового портфоліо творчих робіт викладачів і студентів;

- впровадження сучасних технік акторського тренінгу: Meisner Technique, Viewpoints, Suzuki Method, Laban Movement Analysis;

- використання відеоаналізу акторської гри, запису репетицій із покадровим розбором;

- інтерактивні кейс-методи: моделювання сценарних ситуацій, імпровізаційні лабораторії;

- проєктно-орієнтоване навчання – створення студентами міні-вистав, перформансів, етюдів, режисерських розробок;

- впровадження сучасних підходів до сценографії, використання цифрових ескізів, 3D-моделей сцени (SketchUp, Blender);

- створення мультимедійних вистав, онлайн-перформансів, відеотеатру;

- застосування мобільних технологій: інтеграція смартфонів, QR-кодів, інтерактивних голосувань у структуру заходів;

- розробка інноваційних режисерських рішень, що поєднують традиційні та цифрові форми мистецтва;

- створення авторських навчально-методичних матеріалів, посібників, збірок етюдів;

- підготовка відеолекцій, навчальних подкастів, онлайн-курсів;

- укладання цифрових бібліотек сценарних матеріалів, сценографічних моделей, відеоприкладів;

- розробка авторських програм спецкурсів: режисура івентів, сценічна комунікація, цифрові технології у мистецьких проєктах;

- участь у всеукраїнських та міжнародних конференціях, форумах сценічних мистецтв;

- проведення педагогічних експериментів із застосуванням сучасних технік акторського тренінгу;

- дослідження новітніх форм видовищності, мультимедійного театру, синтетичних жанрів;

- участь у грантових, творчих, культурно-освітніх проєктах;

- систематична співпраця з театрами, культурно-мистецькими інституціями, режисерами-практиками;

- проведення онлайн-майстер-класів за участю провідних режисерів, акторів, сценографів;

- організація творчих лабораторій, воркшопів, спільних постановок;

- участь у міжнародних і національних фестивалях, конкурсах, форумах театрального мистецтва;

- наповнення віртуального освітнього середовища відеоуроками, електронними сценаріями, постановчими схемами;

- створення хмарних каталогів сценічних матеріалів, технічних карт, режисерських експлікацій;

- використання LMS для організації навчання, зворотного зв’язку, оцінювання;

- розроблення та впровадження цифрових чек-листів для оцінювання постановчої діяльності студентів;

- впровадження сучасних форм дистанційного та змішаного навчання для сценічних дисциплін;

- створення авторських тренінгових програм з акторської майстерності;

- постановча діяльність із застосуванням новітніх технологій.

Спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» ОПП «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»:

- впровадження в освітній процес електронних бібліотечно-інформаційних систем, баз даних, репозитаріїв (E-Library, DOAJ, Scopus open tools, Google Scholar);

- використання професійних бібліотечних систем та програм: ІРБІС, Koha, Libero, WebDewey, електронні каталоги;

- застосування цифрових інструментів для роботи з документами: OCR-системи, хмарні архіви, PDF-редактори;

- використання інструментів автоматизації: Trello, Notion, Zotero, Mendeley для управління інформацією;

- розробка електронних навчальних матеріалів, інтерактивних лекцій, відеоуроків, мікрокурсів;

- впровадження проєктно-орієнтованого навчання: розроблення студентами інформаційних продуктів, баз даних, віртуальних виставок;

- активне використання кейс-методів, моделей аналізу документів, інформаційних потоків;

- інтерактивні методи: воркшопи, симуляції, моделювання роботи бібліотеки/архіву;

- використання інструментів онлайн-візуалізації (Canva, Venngage, MindMeister) для створення інфографіки, документних схем;

- впровадження технологій цифрової гуманітаристики (Digital Humanities), оцифрування документів, створення електронних колекцій;

- участь у розробці віртуальних бібліотечних сервісів, онлайн-читальних залів, цифрових довідників;

- використання штучного інтелекту у роботі з інформацією: індексування, створення анотацій, класифікація даних;

- організація онлайн-екскурсій до провідних бібліотек, архівів, музеїв;

- впровадження сучасних підходів до інформаційної безпеки, захисту даних, кіберкультури;

- підготовка авторських електронних посібників, навчальних програм, відеолекцій;

- створення цифрових збірок завдань, методичних рекомендацій, чек-листів оцінювання;

- розробка віртуальних виставок, електронних путівників, цифрових бібліографічних оглядів;

- формування цифрових подкастів, навчальних відео та інформаційних дайджестів;

- участь у конференціях, хакатонах, форумах з бібліотечно-інформаційних технологій;

- проведення досліджень з тем: інформатизація бібліотек, віртуальні фонди, цифрове архівування;

- підготовка публікацій із питань цифрової трансформації бібліотечної та архівної галузі;

- розробка наукових міні-проєктів у напрямі документознавства, архівної справи, управління інформацією;

- співпраця з університетськими, публічними, науковими бібліотеками та архівами;

- спільні онлайн-заходи, тренінги, майстер-класи з фахівцями-практиками;

- участь у грантових і культурно-освітніх проєктах, цифрових ініціативах;

- залучення студентів до реальних інноваційних проєктів: оцифрування фондів, створення контенту для бібліотек-партнерів;

- наповнення LMS, електронних кабінетів, віртуальних освітніх платформ якісними матеріалами;

- створення електронних словників, каталогів, інтерактивних тестів, бібліотечно-інформаційних мап;

- використання віртуальних консультацій, онлайн-менторства;

- організація вебінарів, онлайн-семінарів, круглих столів із сучасних інформаційних технологій.

3.6. Викладачі подають щорічний звіт про виконання інноваційної та творчої роботи у складі індивідуального річного звіту.

Керівники творчих студій, колективів, гуртків подають короткі звіти про реалізовані інноваційні заходи та результати роботи.

Циклові комісії подають узагальнений звіт про інноваційну діяльність здобувачів та викладачів у межах комісії.

Заступник директора з навчально-методичної роботи готує щорічний комплексний звіт, який включає:

- аналітичні дані;

- результати реалізованих проєктів;

- рекомендації щодо подальшого розвитку.

Звіт подається на Педраду, де заслуховується та схвалюється.

3.7. Час, витрачений на керівництво науково-дослідницькою і творчою роботою студентів, враховується в індивідуальних планах викладачів, як час, що планується на навчально-методичну роботу.

4. ПОРЯДОК ВВЕДЕННЯ В ДІЮ

4.1. Зміни та доповнення до даного Положення вносяться за поданням заступника директора з навчальної роботи за погодженням Педагогічної ради Коледжу.

4.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться шляхом викладення його в новій редакції.

4.3. Положення запроваджується в дію з моменту його затвердження наказом директора Коледжу.

4.4. Положення зберігає чинність в перехідний період до затвердження нового Положення, або іншого нормативно-правового акту, якщо інше не передбачено.

© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
Назад до змісту