Перейти до контакту
61010, Україна, місто Харків
вулиця Українська, 8/10
+380 (57) 733-30-45
+380 (57) 733-01-55
kvkm67@gmail.com
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
АРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ
ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Дякуємо, що завітали до офіційного сайту Харківського фахового вищого коледжу мистецтв
Municipal Establishment «Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment
«Kharkiv Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Municipal Establishment «Kharkiv
Professional Higher College of Arts»
of Kharkiv Regional Council
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню
Пропустити меню

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

ПОЛОЖЕННЯ ПРО СТЕЙКХОЛДЕРІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про стейкхолдерів освітньо-професійних програм (далі – Положення) є основним документом, що регламентує взаємодію між стейкхолдерами та Комунальним закладом «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Коледж).

1.2. Положення розроблено на підставі.

Законів України: «Про освіту» №2145-VIII від 05 вересня 2017 року (чинний, поточна редакція – редакція від 04 січня 2024 року); «Про фахову передвищу освіту» №392-IX від 18 грудня 2019 року (чинний, поточна редакція – редакція від 27 грудня 2023 року); «Про зайнятість населення» №5067-VI від 05 липня 2012 року (чинний, поточна редакція – редакція від 14 жовтня 2023 року).

Постанов Кабінету Міністрів України: «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти» №266 від 29 квітня 2015 року (поточна редакція від 30 серпня 2024 року №1021, набрання чинності відбулося 01 листопада 2024 року); «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» №1341 від 23 листопада 2011 року (чинна, поточна редакція від 02 липня 2020 року); «Про затвердження Положення про фаховий мистецький коледж» №807 від 09 вересня 2020 року (набрання чинності відбулось 19 вересня 2020 року); «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти» №1321 від 15 грудня 2021 року (набрання чинності відбулось 17 грудня 2021 року).

Наказів Міністерства освіти і науки України: «Про затвердження Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти» №749 від 01 липня 2021 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за №1608/37230 від 13 грудня 2021 року); «Положення про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти» №510 від 02 травня 2023 року (набрання чинності відбулось 01 вересня 2023 року.

Наказів Міністерства культури та інформаційної політики України: «Концепція розвитку інклюзивної мистецької освіти» №339 від 27 січня 2020 року.

1.3. Положення визначає загальні правові й організаційні засади функціонування інституції стейкхолдерів освітньо-професійних програм (далі – ОПП) Коледжу, як спеціалізованого закладу фахової передвищої освіти.

1.4. Положення розглядається, схвалюється та затверджується на засіданні педагогічної ради Коледжу. Положення вводиться в дію наказом директора.

1.5. Основні терміни Положення та їх визначення.

Стейкхолдери – зацікавлені сторони (фізичні або юридичні особи, групи впливу або групи інтересів), які мають легітимний інтерес щодо діяльності закладу освіти, можуть впливати на досягнення ним своїх цілей і на його роботу в цілому, залежать від функціонування освітнього закладу, і внесок яких є основою позитивного іміджу та конкурентоспроможності освітнього закладу на ринку освітніх послуг в регіоні.

Зовнішні стейкхолдери – це:

- держава, яка визначає пріоритетні напрями розвитку освіти і соціуму в цілому, окреслює стратегію розвитку його людських ресурсів і пріоритетних галузей, здійснює нормативно-правове регулювання діяльності Коледжу як закладу фахової передвищої освіти та замовлення на підготовку фахівців регіонального замовлення на підготовку кадрів;

- центральні й регіональні органи державної влади, органи місцевого самоврядування (Департамент культури і туризму Харківської обласної державної (військової) адміністрації, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації, територіальні громади, сільські ради тощо);

- академічна спільнота – освітні установи(заклади) різних типів, видів та рівнів акредитації, що розташовані в регіоні розміщення Коледжу;

- споживачі освітніх послуг (здобувачі мистецької освіти різних курсів і форм здобуття освіти Коледжу та споріднених закладів освіти);

- випускники Коледжу (різних років випуску);

- організації-партнери в реалізації державних і міжнародних програм із розвитку освіти (зокрема мистецької) і соціуму;

- професійна спільнота – культурно-мистецькі/культурно-дозвіллєві заклади регіону, мережа закладів клубного типу тощо (Творчі спілки, Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтв, Обласний навчально-методичний центр підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів, відділи культури територіальних громад, ЦБС, бібліотеки, мистецькі/музичні школи тощо);

- роботодавці – замовники кадрового потенціалу (великі, середні і малі підприємства та організації різних форм власності і сфер діяльності, фізичні особи, громадські організації, бази різних видів практик), які зацікавлені в компетентних фахівцях;

- кадрові/рекрутингові агенції (філії Харківського обласного центру зайнятості), зацікавлені в підборі висококваліфікованих фахівців;

- інвестори, які зацікавлені у розвитку/відновленні культурно-мистецького простору регіону із застосуванням наукових досліджень, інноваційних технологій, вагомих капіталовкладень;

- установи інклюзивного спрямування (інклюзивно-ресурсні центри, громадські організації, заклади спеціальної освіти тощо);

- абітурієнти/вступники та їхні батьки, які перебувають на стадії вибору напряму та закладу фахової передвищої освіти або свідомо обирають Коледж.

Внутрішні стейкхолдери - це:

- замовник освітніх послуг – засновник Харківська обласна рада;

- науково-педагогічні, педагогічні працівники Коледжу (команда розробників ОПП, викладачі/концертмейстери ЦК);

- здобувачі фахової передвищої освіти, які навчаються в Коледжі та інші особи (представники студентської спільноти – студради, здобувачі мистецької освіти різних курсів і форм здобуття освіти);

- їхні батьки (які можуть бути дотичні до культурно-мистецького середовища регіону і свідомо спрямовують власних дітей до вступу в Коледж або зацікавлені саме в мистецькій освіті для своєї дитини);

- фахівці-практики (керівники баз практики), які залучаються до освітнього процесу на освітньо-професійних програмах (сумісники);

- навчально-допоміжний і адміністративно-управлінський персонал. Коледж співпрацює з різними групами стейкхолдерів.

1.6. Діяльність стейкхолдерів ОПП поширюється на спеціальності, де безпосередньо відбувається забезпечення освітньої діяльності та освітнього процесу, шляхом надання пропозицій та участі в роботі циклових комісій (методичної та педагогічної радах) щодо оновлення діючих та розроблення нових ОПП.

1.7. Зовнішні стейкхолдери залучаються з установ (підприємств, організацій, закладів, творчих спілок тощо), з якими Коледж має договір про партнерство/співпрацю/проведення практики/стажування інші види взаємодії. Метою їх залучення є проведення фахової оцінки якості ОПП.

1.8. Зовнішні стейкхолдери можуть рецензувати освітньо-професійні програми в частині фахової підготовки, але не втручаються в процедури здійснення освітнього процесу та академічної складової щодо формування результатів навчання із інтегральних та загальноосвітніх компетентностей здобувачів фахової передвищої освіти.

1.9. Вплив стейкхолдерів  на якість ОПП здійснюється через:

- взаємодію з цикловими комісіями щодо оновлення діючих та розроблення нових ОПП (участь в опитуванні/анкетуванні, надання рецензій-відгуків, проведення спільних заходів щодо обговорення/аналізу ОПП тощо);

- надання пропозицій щодо забезпечення їх відповідності нормативним документам освітньої галузі та сучасним вимогам регіонального ринку праці.

1.10. Коледж реалізує політику єдиної системної комунікації з усіма стейкхолдерами. Комунікація з ними включає короткострокові і довгострокові взаємодії (договори про співпрацю/партнерство/проведення практики/стажування, організація та проведення спільних заходів), характер яких визначається пріоритетними напрямами діяльності Коледжу.

Отримання періодичного зворотного зв’язку від стейкхолдерів є обов’язковою складовою системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності в Коледжі.

1.11. Коледж систематично підвищує власну конкурентоспроможність в умовах сучасного ринку освітніх послуг через ефективну взаємодію зі стейкхолдерами.

1.12. Взаємодія Коледжу зі стейкхолдерами базується на принципах відкритості, прозорості, партнерства, довіри.


2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ/РОБОТОДАВЦЯМИ

2.1. Мета взаємодії зі стейкхолдерами ОПП полягає в забезпеченні координації дій зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів для сконцентрованої роботи, спрямованої на удосконалення та покращення якості підготовки майбутніх фахівців, позитивну динаміку показників якості фахової передвищої освіти за спеціальностями Коледжу.

2.2. Завданнями взаємодії є:

- ефективне функціонування і розвиток Коледжу на основі збереження і розширення контингенту здобувачів, сприяння працевлаштуванню випускників, (зокрема в регіоні);

- підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників (включаючи стажування викладачів на виробництві), активізація освітньої, інноваційної, культурно-мистецької діяльності;

- забезпечення фінансової незалежності, високого рейтингу і збереження достойного іміджу Коледжу серед освітянського культурно-мистецького простору як в регіоні так і поза його межами (на теренах країни).

2.3. Інтересами та очікуваннями для стейкхолдерів ОПП результативності взаємодії з Коледжу є:

- для держави – вигідність розвитку якісної освіти, що полягає в підготовці майбутніх фахівців галузі культури і мистецтва, різнобічній і сучасній підготовці громадян до викликів і ризиків сучасності та майбутнього, їх патріотичному вихованні, толерантності, знятті соціальної напруги і мінімізації конфліктів, подоланні соціальних проблем, збереження/відновлення культурно-мистецького середовища країни (регіону);

- для бізнесу (розвитку галузі в регіоні) – важливе значення має усвідомлення переваг формування активного споживача на ринку благ (культурних послуг) та компетентного фахівця на ринку праці, розвиток можливостей самозайнятості та індивідуального підприємництва;

- для замовників освітніх послуг (засновника Коледжу, юридичних та фізичних осіб) – задоволення запитів в отриманні якісної освіти (професійної підготовки) кадрового потенціалу регіональної мережі закладів культурно-мистецького спрямування, відкритості і доступності інформації, прозорості конкурсів;

- для педагогічних працівників, інших співробітників Коледжу можливість особистісної самореалізації і розвитку наукових інтересів, гарантії зайнятості, гідні умови праці, матеріальне, інформаційне і технічне забезпечення освітньої і наукової діяльності, можливість підвищення кваліфікації;

- для здобувачів освіти – можливість отримання сучасної та якісної фахової мистецької освіти, сприятливих умов для особистісного розвитку і навчання, збереження фізичного та психічного здоров’я, задоволення запитів у творчій самореалізації в суспільстві, можливості працевлаштування в регіоні і побудові успішної професійної кар’єри.

2.4. Завдання інституції стейкхолдерів.

Для Зовнішніх стейкхолдерів:

- налагоджувати ефективний діалог з Коледжем для забезпечення безперервних консультацій, моніторингу та оцінки залучення стейкхолдерів/роботодавців до політики формування стратегій розвитку, співмірних зі стратегіями розвитку освіти, культурно-мистецького середовища регіону, соціуму в цілому;

- сприяти утвердженню в суспільстві принципів відкритості, участі, партнерства, довіри, чесності і доступності в соціальних комунікаціях між різними групами впливу;

- визначати пріоритетні напрями запровадження інновацій в освітньому процесі;

- систематично комунікувати із внутрішніми стейкхолдерами з метою підвищення рівня конкурентоспроможності Коледжу на ринку освітніх послуг та з питань удосконалення системи соціальної відповідальності як закладу фахової передвищої освіти;

- сприяти проходженню різних видів практик здобувачами Коледжу, стажування викладачами Коледжу;

- надавати пропозиції щодо покращення якості практичної підготовки здобувачів фахової передвищої освіти та необхідних компетентностей;

- формувати позитивну громадську думку про Коледж, сприяти розвитку його іміджевого потенціалу і створенню репутації на ринку освітніх послуг, працюючи на упередження репутаційних ризиків і реагуючи на актуальні виклики.

Для Внутрішніх стейкхолдерів:

- об’єднувати зусилля всіх зацікавлених груп для реалізації Коледжем своєї місії і стратегії розвитку, покращення якості освітніх послуг, встановлення партнерських відносин і створення соціального капіталу;

- формувати академічну спільноту на принципах академічної доброчесності, відкритості, прозорості, законності, підзвітності, неупередженості та достовірності інформації;

- сприяти налагодженню довірчих стосунків всередині Коледжу з метою управління ризиками та покращення розуміння очікувань;

- сприяти покращенню побутових умов здобувачів фахової передвищої освіти та науково-методичного і матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

- брати участь у моніторингу якості нормативних документів (ОПП спеціальностей, робочих програм навчальних дисциплін, організаційно-методичного та виховного забезпечення освітнього процесу);

- комплексно взаємодіяти із зовнішніми стейкхолдерами з метою забезпечення конкурентоспроможності Коледжу як закладу освіти, створення його репутації і підтримки позитивного іміджу на ринку освітніх послуг;

- впливати на покращення якості освітньої діяльності та якості викладання навчальних дисциплін, практичної підготовки, науково-дослідницької роботи;

- регулярно підвищувати рівень професійної кваліфікації педагогічного колективу для забезпечення високого рівня якості наданих освітніх послуг.


3. НАПРЯМИ ВПЛИВУ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ

3.1. На рівні Коледжу стейкхолдери мають право впливати на:

- процес надання якісної освіти та забезпечення сприятливих умов навчання;

- публічність та прозорість управлінської, організаційної та кадрової інформації;

- удосконалення майбутнього суспільства шляхом соціалізації здобувачів;

- оптимізацію і вдосконалення інформаційних ресурсів підрозділів закладу освіти, (бібліотеки, навчальної частини, організації дистанційного та інклюзивного освітнього середовища, підтримка офіційного веб-сайту Коледжу тощо);

- прозорість конкурсів (творчих, професійних, виборчих на отримання посади);

- зв’язок із потенційними роботодавцями, організацію та рівень працевлаштування випускників;

- підготовку конкурентоспроможних фахівців рівня фахового молодшого бакалавра;

- розвиток в студентській спільноті – самоврядування, гуртків, секцій, товариств тощо.

3.2. На рівні спеціальностей (циклових комісій) стейкхолдери мають право впливати на:

- процес розробки, моніторинг, періодичний перегляд ОПП;

- оцінку рівня компетенцій викладацького складу: професійних характеристик, педагогічної діяльності, науково-дослідної, навчально-методичної та організаційної роботи тощо;

- якість організаційно-методичного забезпечення навчальних дисциплін;

- вибір методів навчання та виховання під час викладання навчальних дисциплін;

- якість рівня забезпечення матеріально-технічної бази спеціальностей;

- якість процесу набуття практичного досвіду здобувачами освіти Коледжу;

- якість наукової роботи та можливість участі здобувачів в академічній мобільності, творчих проєктах, науково-практичних конференціях, публікаціях, творчих проєктах, спільних заходах тощо.

3.3. Здобувачі фахової передвищої освіти (представники студради) як внутрішні стейкхолдери мають право брати участь у зустрічах (круглих столах/інших видах комунікацій) зі стейкхолдерами/роботодавцями, висловлювати власні оцінки та пропозиції, брати на себе відповідальність і впливати на забезпечення належного рівня якості освіти.


4. ІНСТРУМЕНТАРІЙ ВПЛИВУ СТЕЙКХОЛДЕРІВ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

4.1. Вплив стейкхолдерів на забезпечення якості освітньої діяльності Коледжу може здійснюватися в офлайн/онлайн/дистанційному форматі:

- через участь в адміністративних структурах та дорадчих органах Коледжу (педагогічна рада, методична рада, Наглядова рада, Рада роботодавців тощо);

- колективно (ініціативні групи, академічні групи, здобувачі освіти за ОПП тощо);

- через органи студентського самоврядування (студрада);

- індивідуально (за власною ініціативою).

4.2. Вивчення пропозицій стейкхолдерів щодо покращення якості фахової передвищої освіти може здійснюватися через:

- публічні виступи на засіданнях методичної ради, педагогічної ради, циклових комісій, школи педагогічної майстерності тощо);

- відкриті форуми з учасниками освітнього процесу;

- опитування/анкетування;

- дискусійні форми (круглі столи, онлайн-зустрічі, семінари, конференції, гостьові лекції тощо);

- рецензії-відгуки;

- скриньки для пропозицій тощо.

4.3. Отримана у процесі застосування різних форм взаємодії інформація, повинна відповідати таким вимогам:

- оперативність (своєчасність актуальної інформації);

- об’єктивність (відображення реального стану інформації);

- доступність (реальність вирішуваних проблем);

- доцільність (прийняття обґрунтованих рішень).

4.5. Зобов’язання адміністрації забезпечити прозорість і публічність опитувань стейкхолдерів (дивись Положення щодо організації опитування.)

4.6.Фіксація рівня забезпечення якості освіти здійснюється цикловими комісіями у взаємодії з керівництвом Коледжу з обов’язковим виконанням певної послідовності процедур та дій:

- забезпечення прозорого механізму обрання стейкхолдерів;

- включення представників студентської спільноти до комунікації;

- організація підтримки стейкхолдерів у розвитку їх компетентності в процедурах забезпечення якості фахової передвищої освіти (інформування);

- аналіз результатів опитування здобувачів мистецької освіти щодо окремих компонентів освітньої діяльності Коледжу;

- аналіз результатів опитування стейкхолдерів/роботодавців щодо окремих компонентів освітньої діяльності Коледжу.

4.7. Структурні підрозділи Коледжу повинні:

- обмінюватися інформацією щодо проблемних питань процесів забезпечення якості освіти з оцінювання результатів навчання здобувачів із внутрішніми стейкхолдерами на рівні їх відповідальності;

- впроваджувати пропозиції внутрішніх стейкхолдерів та публічно висвітлювати результати їх діяльності.

4.8. Участь стейкхолдерів у процедурах/заходах забезпечення покращення якості освіти проходить через їх співпрацю з відповідними структурними підрозділами Коледжу та посадовими особами: директор коледжу, заступник директора з навчально-методичної роботи, заступник директора з організаційно-виховної роботи, заступник директор з господарської роботи, завідувач відділення, завідувач навчально-виробничої практики, завідувач бібліотеки, голови циклових комісій, керівники робочих груп з розробки ОПП, викладачі/концертмейстери спеціальностей, керівники академічних груп та інші особи та підрозділи, що виконують супровід освітнього процесу.

4.9. Супровід діяльності стейкхолдерів здійснюється через взаємодію структурних підрозділів Коледжу з Радою стейкхолдерів/роботодавців. В Положенні про Раду стейкхолдерів зафіксовані: порядок створення Ради, основні напрями діяльності, права і обов’язки членів Ради, види документообігу, що підтверджують результативність впливу стейкхолдерів/роботодавців на забезпечення якості освітнього процесу в Коледжі та визначено у Порядку створення Ради стейкхолдерів/роботодавців.


5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

5.1. Це Положення вводиться в дію наказом директора Коледжу на підставі рішення педагогічної ради Коледжу і набирає чинності з дати його підписання.

5.2. Положення розміщується на офіційному веб-сайті Коледжу.

5.3. Положення долучається до пакету інформаційно-документного забезпечення взаємодії Коледжу зі стейкхолдерами/роботодавцями та звітних матеріалів до акредитації Коледжу.

5.4. Зміни і доповнення до Положення можуть вноситися наказом директора Коледжу, або наказом директора на підставі рішення педагогічної ради, або відповідного дорадчого органу (Ради стейкхолдерів/роботодавців). У такому ж порядку дія Положення скасовується.

© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
© 2025 – КЗ «ХФВКМ» ХОР
Назад до змісту