ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ
ПОЛОЖЕННЯ ПРО РЕЙТИНГОВЕ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ «ХАРКІВСЬКИЙ ФАХОВИЙ ВИЩИЙ КОЛЕДЖ МИСТЕЦТВ» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про рейтингове оцінювання діяльності педагогічних працівників у Комунальному закладі «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Положення) є нормативним документом Комунального закладу «Харківський фаховий вищий коледж мистецтв» Харківської обласної ради (далі – Коледж), що визначає мету, основні завдання, принципи та механізми реалізації рейтингового оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників Коледжу.
1.2. Положення розроблене відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про фахову передвищу освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 18 червня 2021 року №686 «Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків видів навчальної, методичної, інноваційної, наукової, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти», Положення про організацію освітнього процесу та інших нормативно-правових актів.
1.3. Положення визначає поняття рейтингу педагогічних працівників Коледжу та методику його розрахунку.
Рейтингове оцінювання діяльності педагогічних працівників є невід’ємною складовою внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої освіти Коледжу і здійснюється з метою активізації та розвитку творчої професійної діяльності, стимулювання неперервної освіти, професійного зростання, підвищення персональної відповідальності за результати навчання і виховання молоді, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.
Рейтингова оцінка діяльності – кількісний, інтегрований показник результатів якості роботи педагогічних працівників Коледжу, який формується за основними напрямами роботи викладачів: навчальна, методична, дослідницька/творча та інноваційна, організаційна, виховна, а також з урахуванням дотримання виконавчої та трудової дисципліни викладачів за звітний період.
1.4. Метою запровадження рейтингового оцінювання діяльності педагогічних працівників є:
- підвищення ефективності та результативності професійної діяльності педагогічних працівників;
- забезпечення прозорості та об’єктивності оцінювання діяльності кожного педагогічного працівника Коледжу;
- підвищення мотивації стимулювання діяльності, спрямованої на підвищення якості освіти та освітньої діяльності Коледжу;
- сприяння творчим педагогічним пошукам, оволодіння інноваційними методами та прийомами навчання;
- забезпечення здорової конкуренції, підвищення мотивації ефективності праці;
- створення системи об’єктивних показників для прийняття рішень щодо заохочення педагогічних працівників.
1.5. Організація системи рейтингового оцінювання ґрунтується на принципах:
- відповідності змісту оцінки;
- об’єктивності та достовірності отриманої інформації;
- відкритості, оперативності та систематичності рейтенгування;
- достатності системи показників – перелік критepiïв, що використовуються відображає оцінку всіх напрямків роботи педагогічного працівника i є достатнім для оцінки роботи особи, що проходить рейтингове оцінювання;
- доступності – система рейтингових показників є зрозумілою та легкою для сприйняття;
- гнучкості системи показників рейтингового оцінювання – можливість введення додаткових показників, скасування існуючих, у випадку зміни пріоритетних напрямків діяльності Коледжу, потреби стимулювання певних напрямків діяльності педагогічних працівників тощо.
1.6. Основні завдання рейтингового оцінювання діяльності педагогічних працівників:
- формування якісного педагогічного складу Коледжу;
- стимулювання прагнення педагогічних працівників до самовдосконалення, саморозвитку, самореалізації, освоєння передового педагогічного досвіду;
- посилення зацікавленості педагогічних працівників у підвищенні своєї професійної кваліфікації та покращенні результатів підготовки здобувачів освіти;
- активізація та стимулювання видів діяльності, які сприяють підвищенню рейтингу Коледжу та його розвитку в цілому;
- розробка і використання єдиних комплексних критеріїв для оцінювання і контролю діяльності педагогічних працівників;
- виявлення недоліків і проблемних питань у діяльності педагогічних працівників;
- формування системи матеріального і морального заохочення діяльності педагогічних працівників.
1.7. Рейтинговому оцінюванню підлягає професійна діяльність штатних педагогічних працівників за підсумками навчального року, які працюють в Коледжі не менше одного року за основним місцем роботи та внутрішні сумісники у пропорційному відношенні до педагогічного навантаження.
1.8. Результати рейтингу можуть враховуватися при атестації педагогічних працівників, моральному та матеріальному заохоченні, преміюванні, визначенні розміру педагогічного навантаження на наступний навчальний рік.
1.9. Це Положення є обов’язковим до виконання усіма педагогічними працівниками Коледжу.
2. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ РЕЙТИНГОВОГО ОЦІНЮВАННЯ
2.1. Рейтингова оцінка діяльності педагогічних працівників визначається за результатами кожного поточного навчального року з урахуванням окремих видів виконаної роботи та ïx бального оцінювання.
2.2. Перелік показників (Додаток 1) для розрахунку рейтингу діяльності педагогічного працівника за результатами професійної діяльності визначені даним Положенням за основними напрямами діяльності:
- навчальна робота;
- методична робота;
- дослідницька/творча та інноваційна робота;
- організаційна робота;
- виховна робота.
2.3. Рейтингування педагогічних працівників здійснюється на рівні циклової комісії та на рівні Коледжу на основі індивідуальних звітів педагогічних працівників.
2.4. Педагогічні працівники несуть персональну відповідальність за достовірність поданої у звітах інформації.
2.5. Рейтингування педагогічних працівників на рівні циклової комісії здійснює голова циклової комісії за аналізом виконання плану індивідуальної роботи педагогічного працівника за поточний навчальний рік.
У разі виявлення недотримання педагогічним працівником принципів академічної доброчесності (внесення у звіт недостовірної інформації) про цей факт повідомляється керівництву Коледжу та колегіальному органу управління.
2.6. Сформований рейтинговий список педагогічних працівників за особистим підписом голови циклової комісії не пізніше 20 червня подається заступнику директора з навчально-методичної роботи та до навчально-методичного кабінету коледжу для подальшої систематизації та опрацювання. За потреби (на вимогу) до рейтингового списку додаються додаткові матеріали, копії дипломів, наказів тощо, які підтверджують подані у звітах цільові показники.
2.7. Результати рейтингового оцінювання діяльності педагогічних працівників у поточному навчальному році розглядаються на ради Коледжу та оприлюднюються сторінці Циклової комісії.
2.8. Відповідно до складеного рейтингу та отриманих балів, викладача представляють до нагород, подяк, премій; рейтинг враховується при присвоєнні/підтвердженні кваліфікаційної категорії, присвоєнні педагогічного звання під час атестації педагогічного працівника; відповідно розподіляється навчальне навантаження на наступний навчальний рік.
3. МЕТОДИКА РЕЙТИНГОВОГО ОЦІНЮВАННЯ
3.1. Рейтинговий бал педагогічного працівника Коледжу розраховується за формулою Р=К/Н, де К=(М+І+О+В) – кількість набраних балів за основними напрямами роботи: методичної (М); інноваційної (І); організаційної (О); виховної (В), що визначені у додатку 1; Н – педагогічне навантаження; Р – рейтингова оцінка. Тобто вищий рейтинг має той працівник, який виконує більше роботи на одиницю свого педагогічного навантаження.
4. ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКОМ РЕЗУЛЬТАТІВ РЕЙТИНГУВАННЯ
4.1. Для вирішення спірних питань щодо встановлення рейтингу педагогічного працівника розпорядженням директора Коледжу створюється апеляційна комісія.
4.2. Педагогічний працівник може подати апеляцію протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення результатів рейтингового оцінювання.
4.3. Апеляція розглядається в присутності педагогічного працівника.
5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1. Дане Положення набуває чинності з моменту введення в дію наказом директора Коледжу.
5.2. У зв’язку зі зміною законодавства й у разі необхідності до цього Положення можуть бути внесені доповнення та зміни шляхом їх розгляду та затвердження Педагогічною радою Коледжу.














